کد خبر: ۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تکمیل 63 هکتار فضای مصلی امام خمینی تهران به 560 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: با حمایت دولت و تخصیص 200 میلیارد تومان بخش مهمی از مصلی در سال 94 به اتمام خواهد رسید.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، محمدجعفر علیزاده در بازدید از مصلی تهران اظهار داشت: با تخصیص 200 میلیارد تومان در سال آینده مرحله مهم طرح بزرگ مصلی امام خمینی تهران تکمیل می شود.

وی افزود:‌ مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در 63 هکتار مساحت در حال ساخت است که 300 هزار متر مربع آن از ساختمان های وی‍ژه و از مهم ترین و پیچیده ترین سازه های این مرحله از طرح محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ گنبد بزرگ مصلی بزرگترین گنبد بتنی جهان به ارتفاع 63 و قطر 54 متر ، ‌گلدسته ها به ارتفاع 135 متر دومین در جهان ،‌ایوان مصلی با دهانه 110 متر و ارتفاع 70 متر بزرگترین در جهان از ویژگی های منحصر بفرد این مرحله از طرح بزرگ مصلی امام خمینی (ره) تهران است.

علیزاده با بیان اینکه مراسم نماز جمعه تهران از این هفته در این مکان برگزار می شود، افزود : اجرای طرح به گونه ای مرحله بندی شده است که بتوان مراسم نماز جمعه و اعیاد را در مصلی تهران برگزار کرد.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت با بیان اینکه وسعت صحن مصلی هم 220 در 220 متراست و 3600 مترمربع حوض با معماری اصیل ایرانی ساخته می شود، بیان کرد: اگر این مرحله مهم شامل رواق شرقی و مجموعه فضاهای مرتبط با آن به نتیجه برسد نماز جمعه، ‌نمایشگاه‌ها،‌ همایش ها و سایر برنامه های متعدد در مصلی تهران پذیرای مردم خواهد بود.

وی افزود:‌ برای تکمیل 63 هکتار فضای مصلی امام خمینی تهران به 560 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت دولت و تخصیص 200 میلیارد تومان گام مهم آن در سال 94 به اتمام خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار