کد خبر: ۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور با رئیس مجلس سنگاپور ضمن اشاره به لزوم استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای کمک به افزایش ارتباطات دوستانه دو کشور، رفت و آمد نمایندگان مجالس دو کشور گام مهمی برای تعمیق و تقویت روابط ارزیابی شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور که در رأس هیات پارلمانی به سنگاپور سفر کرده است، دوشنبه 3 آذر 1393 با خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصباحی‌مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای بسط و توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مورد علاقه فراوان است که می‌بایست از آنها بهره گرفت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای کمک به افزایش ارتباطات دوستانه دو کشور افزود: رفت و آمد نمایندگان مجالس دو کشور گام مهمی برای تعمیق و تقویت روابط در زمینه‌های مختلف و به سود دو ملت است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تنش‌زدایی و گسترش مناسبات با تمامی کشورهای جهان به غیر از رژیم اشغالگر قدس است و ما خواهان حُسن روابط با همه کشورها به ویژه دوستان قدیمی خود هستیم.

مصباحی‌مقدم در پایان بر حمایت مجلس شورای اسلامی به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور از روند توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی، انرژی و گردشگری تاکید کرد.

خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به سنگاپور خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف گردید و افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان مورد توجه جدی مسئولان سیاسی و پارلمانی سنگاپور قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مجالس دو کشور در توسعه ارتباطات ایران و سنگاپور گفت: تلاش نمایندگان مجالس سنگاپور و ایران در افزایش آگاهی دو ملت از یکدیگر و درک متقابل از امکانات و توانایی‌های دو کشور راه را برای گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف هموار می‌کند.

رئیس مجلس سنگاپور در پایان این دیدار نسبت به ارتقای هر چه بیشتر سطح مناسبات فیمابین و گسترش همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار آقایان آقامحمدی، گروسی، صالحی‌نسب، احمدی و خانم فاطمه رهبر نمایندگان مردم خرم‌آباد، شهریار، دشت آزادگان، داراب و تهران هر کدام به طور جداگانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پیرامون راه‌های توسعه ارتباطات دو کشور پرداختند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: