کد خبر: ۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
یک شرکت نرم‌افزاری برنامه‌ای را عرضه کرده که با اسکن کردن دقیق رایانه‌های کاربران ظرف مدت حداکثر 30 دقیقه تعیین خواهد کرد که آیا نهادهای جاسوسی و هکرها در حال سرقت اطلاعات و دستبرد از رایانه افراد هستند یا خیر.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بیزینس ویک، بیش از دو سال است که اسنادی در مورد جاسوسی آمریکا و انگلیس و دیگر دولت‌های غربی از کاربران اینترنت و تلفن همراه منتشر شده و نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

با تشدید این نگرانی‌ها یک شرکت نرم‌افزاری برنامه‌ای 26 مگابایتی را عرضه کرده و مدعی است این برنامه با اسکن کردن دقیق رایانه‌های کاربران ظرف مدت حداکثر 30 دقیقه تعیین خواهد کرد که آیا نهادهای جاسوسی و هکرها در حال سرقت اطلاعات و دستبرد از رایانه افراد هستند یا خیر.

این برنامه که Detekt نام دارد از سایت github.com  قابل دسترسی است و با تمامی نسخه های ویندوز به غیر از نسخه 8.1 سازگاری دارد. برنامه مذکور توسط یک محقق امنیتی به نام Claudio Guarnieri و با همکاری چند سازمان مدنی و مردم نهاد طراحی شده و وی مدعی است با نصب آن می‌توان طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جاسوسی را مورد شناسایی قرار داد.

 طراح برنامه مذکور تاکید کرده که کاربران نباید انتظار داشته باشند برنامه مذکور قادر به شناسایی همه بدافزارهای پیچیده باشد و احتمالا بدافزارنویسان با بررسی عملکرد Detekt محصولات مخرب تری که غیرقابل شناسایی باشند را عرضه می کنند.

 انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: