کد خبر: ۴۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
سال96 كه توسط مقام معظم رهبري با عنوان سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال مزين شده ، با به ثمر نشستن طرح هاي صنعتي بانك صنعت و معدن آغاز شد.
سال 1396 كه توسط مقام معظم رهبري با عنوان سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال مزين شده است با به ثمر نشستن طرح هاي صنعتي بانك صنعت و معدن آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، نخستين روزهاي سال جديد با به بهره برداري رسيدن چهار طرح هاي صنعتي مجتمع صنعتي لاستيك بارز ، كيميا كاشت اطبا ، فولاد روهينا و فرش افشار زرينه مياندوآب كه توسط بانك صنعت و معدن تامين مالي شده اند همراه بود.
مجتمع صنعتي لاستيك بارز: اين مجتمع بزرگ صنعتي نيز در نخستين روزهاي امسال با حضور رئيس جمهوري كشورمان در شهر صنعتي دهگلان سنندج افتتاح شد.
اين شركت مبلغ 94 ميليون يورو تسهيلات ارزي و 22 ميليارد تومان تسهيلات ريالي از بانك صنعت و معدن دريافت كرده و سالانه 44 هزار تن ، معادل 6 ميليون حلقه تاير راديال سواري و وانت توليد مي كند.
مجتمع صنعتي لاستيك بارز براي 960 نفر اشتغال مستقيم و براي 5 هزار نفر اشتغال غير مستقيم ايجاد كرده است.
شركت كيميا كاشت اطبا : همچنين در سفر رئيس جمهور كشورمان به استان كردستان شركت كيميا كاشت اطبا با بهره مندي از تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيده و محصول خود را روانه بازار كرد.
اين شركت كه با استفاده از سه و نيم ميليارد تومان تسهيلات بانك صنعت و معدن و ايجاد اشتغال 64 نفر به بهره برداري رسيده ، ايمپلنت هاي دنداني توليد مي كند.
افتتاح طرح صنعتي فولاد روهينا: اين طرح صنعتي در مراسمي با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري كشورمان در شهرستان دزفول به بهره برداري رسيد.
مجتمع ياد شده سالانه بیش از دو میلیون تن فولاد تولید خواهد کرد و می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شمال استان خوزستان، نقش مهمی در توسعه ، عمران و اشتغال استان و منطقه داشته باشد.
با افتتاح کامل این پروژه براي بیش از هزار نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دوهزار نفر اشتغال غير مستقيم ايجاد گرديد و خواهد شد.
مجتمع فولاد روهینا در گام نخست تولید کننده 450 هزار تن میلگرد فولادی در سال است که این ظرفیت در سه مرحله تا يك و نيم میلیون تن افزایش خواهد یافت ، ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله به حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.
گفتني است بانك صنعت و معدن با ايفاي نقش راهبردي تامين مالي صنايع فولادي كشور براي توسعه اين صنعت اقدامات موثري به عمل آورده است كه تامين مالي 100 ميليون يورويي فاز دوم طرح فولاد روهينا كه تاكنون 40 درصد از مراحل پيشرفت خود را پشت سر گذاشته از جمله اين اقدامات است و با به بهره برداري رسيدن آن براي 445 نفر در منطقه فرصت شغلي ايجاد شد.
طرح نوسازي و بهسازي شركت فرش افشار زرينه مياندوآب : اين طرح كه از ابتدا با تسهيلات بانك صنعت و معدن به بهره برداري رسيده بود طي مراسمي با حضور نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت وارد مرحله اجرا شد.
براي نوسازي و بهسازي اين شركت 116 ميليارد ريال تسهيلات ثابت ريالي توسط بانك صنعت و معدن پرداخت شده وميزان اشتغالزايي آن كه سالانه بيش از 200 هزار متر مربع فرش ماشيني توليد خواهد كرد 55 نفر مي باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: