کد خبر: ۴۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
تفاهم نامه تامین ضمانت نامه اعتباری تسهیلات اعطائی بین بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک امضا شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، موضوع این تفاهم نامه صدور ضمانت نامه های اعتباری به نفع بانک توسعه صادرات ایران برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است.
براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال و به منظور پوشش 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک است. سقف این ضمانت نامه در مناطق محروم تا85 درصد است.
صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده است، درصورت عدم باز پرداخت اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تاسقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانک بپردازد.
بر اساس این تفاهم نامه ، بانک توسعه صادرات ایران در صورت معرفی متقاضیان از سوی صندوق، اعطای تسهیلات را صرفا با اخذ ضمانت نامه صندوق بعنوان بخشی از وثایق متقاضی انجام می دهد.
این تفاهم نامه به امضای دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک رسیده است.
این اقدام به منظور توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک ،کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ، انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: