کد خبر: ۴۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
به دنبال وقوع زلزله فریمان صورت گرفت؛
بانک مسکن آمادگی خود را برای پرداخت تسهيلات مسكن روستايي به منظور بازسازي یک هزار و ۵۰۰ واحد مسكوني به آسیب دیدگان زلزله در استان خراسان رضوی اعلام کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،در نشست ستاد بحران استان خراسان رضوی که با موضوع بررسی زلزله منطقه فریمان استان خراسان رضوی و در محل استانداري برگزار شد؛ ابوالفضل مهران، مدير شعب بانک مسکن استان در خصوص تأمين اعتبار بازسازي مسكن روستايي در مناطق مذكور اعلام آمادگي کرد و مقرر شد از محل سهميه اعتبار ابلاغي به بانك، تسهيلات مسكن روستايي به منظور بازسازي یک هزار و ۵۰۰ واحد مسكوني و با محوريت بانك مسكن برای هر واحد، ۲۰۰ ميليون ريال با نرخ پنج درصد و با رعايت ساير ضوابط و دستورالعمل‌ها در اين بخش پرداخت شود.
بر اساس این گزارش، در ابتداي جلسه که  استاندار، معاونين استانداري، ریيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي ايران و مديران بانك‌هاي دولتي استان خراسان رضوي حضور داشتند؛ استاندار خراسان رضوي و مهديان رئيس روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي ايران گزارشي از وضعيت منطقه زلزله‌زده و تعداد واحدهاي تخريب‌شده به حضار ارائه كردند.
همچنین نشستی اضطراري در مركز وقوع زلزله  در روستاي دوقلعه براشك واقع در شهرستان فريمان در روز جمعه با حضور دكتر حسن قاضي زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به نمايندگي از رئيس جمهور و همچنين ریيس اورژانس كشور، ریيس بنياد مسكن كشور، معاونین وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي، استاندار خراسان رضوي و ساير مديران استاني برگزار شد.
در اين جلسه حميدرضا همت‌آبادي، مسؤول بانک مسکن در حوزه جنوب استان خراسان رضوي به عنوان نماينده بانك مسكن حضور يافته و گزارش‌های لازم را مبني بر آمادگي اين بانك برای پرداخت تسهيلات به واحدهاي آسيب ديده ارائه کرد.
شايان ذكر است در اين سفر، مسؤولان حاضر از مناطق زلزله‌زده بازديد و با زلزله‌زدگان ديدار و گفتگو کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: