به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از فارس؛خیرالله خادمی، اظهار داشت:مبادی ارتباطی جدیدی برای اتصال بندر امام خمینی (ره) به مرکز کشور و اصفهان در حال احداث است که یکی از آنها مسیری است که از اصفهان آغاز شده و پس از عبور از استان کهگیلویه و بویراحمد دو شاخه شده و به بندر امام خمینی (ره) و بندر بوشهر متصل میشود.
وی ادامه داد: یکی از این مسیرها از اصفهان به سمت سمیرم و سپس شهررضا و شهرکرد رفته و به بندر امام خمینی متصل میشود که قطعهای از این مسیر همان محور پاتاوه-دهدشت-بهبهان به بندر امام خمینی است.
معاون ساخت بزرگراهها افزود: مسیر دیگری نیز از اصفهان به سمت سمیرم و شهررضا و سپس بندر بوشهر میآید؛ این مسیر از یاسوج به سمت بابامیدان و سپس کازرون رفته و به بندر بوشهر متصل میشود.
خادمی اظهار داشت: در مسیر منتهی به بندر بوشهر اجرای جاده اصلی به اتمام رسیده است اما در مسیر اصفهان تا سمیرم و شهررضا به بندر امام خمینی قسمتی از مسیر که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد به دلیل کوهستانی بودن به کندی اجرا میشود.
وی افزود: 136 کیلومتر از مسیر مذکور در استان کهگیلویه و بویراحمد است که از این 136 کیلومتر 63 کیلومتر آن در قالب راه اصلی اجرا شده است و بقیه پروژه در حال اجرا است.
معاون ساخت بزرگراهها با بیان اینکه تکمیل این مسیر 250 میلیارد تومان اعتبار میخواهد،گفت:محور مذکور حدود 8 کیلومتر تونل و 2 کیلومتر پل دارد و به دلیل کوهستانی بودن بسیار صعبالعبور است.
خادمی اظهار داشت: برنامه داریم قطعه اول پروژه به طول 28 کیلومتر از پاتاوه تا لوداب تا پایان سال مالی امسال (بهار 94) به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار تا دو سال آینده بقیه پروژه تکمیل میشود و بدین ترتیب مسیر جدیدی از مرکز کشور به بندر امام خمینی (ره) خواهیم داشت که عملا بار انتقالی به مرکز کشور از بنادر امام خمینی (ره) و بوشهر کاهش مییابد.
معاون ساخت بزرگراهها گفت: با اجرای این راه اصلی 100 کیلومتر نسبت به محور فعلی مسیر کوتاهتر میشود.
وی بیان کرد: همچنین از اصفهان تا سمیرم و کازرون به سمت بندر بوشهر مسیر در قالب راه اصلی وجود دارد ضمن اینکه از سمت کازرون تا بابامیدان و نورآباد در حال احداث راه دوم هستیم.
انتهای پیام/