کد خبر: ۴۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان و دبیر علمی سمن جامعه دانشگاهیان قشم از معرفی طرح «قشم، جزیره ای برای کودکان» در نشست تخصصی کمیته یونسکو ـ ایران خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از فرینا، سید مصیب دریانورد با بیان این مطلب در نشست تخصصی کمیته یونسکو – ایران گفت: سمن جامعه دانشگاهیان قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، فرمانداری شهرستان، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان قشم، پروژه ای بلندمدت را برای حرکت بسوی توسعه پایدار و دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه کودکان جزیره قشم آغاز نموده اند.
به گفته وی، برنامه این طرح براساس مطالعات گسترده میدانی و ارزیابی وضعیت موجود منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۹6، تدوین و اجرا خواهد شد.
دبیر علمی سمن دانشگاهیان قشم گفت: ارائه خدمات متنوع با اثربخشی بالا به خانواده های قشمی، بهبود محیط های یادگیری، ظرفیت سازی و توان افزایی نیروی انسانی، مدیریت دانش و همگرایی نهادها به عنوان بخشی از اهداف و چشم اندازهای این طرح است.
وی در بخش دیگری از ارائه این طرح به شرکت کنندگان نشست تخصصی کمیته یونسکو – ایران، بیان داشت: براساس این طرح، اماکنی همانند پارک ها، مهد ها، مطب پزشکان و.... به مکان هایی برای انتقال و یادگیری و آگاهی بخشی به کودکان و کمک به ترقی آنان تبدیل خواهند شد.
وی در پایان صحبت‌های خود، بر نقش کلیدی و سازنده همراهی کمیته ملی یونسکو و بویژه دکتر محدثه محب حسینی مدیر گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو با این پروژه تاکید کرده و از حمایت و پشتیبانی حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این پروژه هم تجلیل کرد.
بنا به این گزارش، ارائه طرح «قشم، جزیره ای برای کودکان» در نشست تخصصی کمیته یونسکو – ایران به مناسبت هفته جهانی آموزش یونسکو (23 تا 29 آوریل 2017) و آغاز هفته ملی آموزش ( 9 اردیبهشت ) در مقر کمیسیون ملی یونسکو – ایران انجام شد.
در این نشست تخصصی سعدالله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران،  علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش، محدثه محب حسینی مدیر گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو – ایران و محمد رضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز سخنرانی کردند.
شرکت کنندگان در این نشست، بر تعهدات دولت های عضو یونسکو در خصوص هدف چهارم توسعه پایدار همچون  تأمین دوازده سال آموزش رایگان و دولتی، 9 سال آموزش ابتدائی و متوسطه اجباری و رایگان،  تأمین یک سال آموزش با کیفیت و اجباری ماقبل دبستان برای همه دختران و پسران،  تأمین و فراهم کردن زمینه های دسترسی عادلانه به آموزش فنی و حرفه‌ ای خصوصاً برای اقشار آسیب پذیر تاکید کردند.
تضمین برای آموزش جوانان 15 تا 24 ساله برای کسب مهارت های خواندن، نوشتن و حساب کردن، تامین فضاهای یادگیری فراگیر و امن، تضمین دسترسی عادلانه به آموزش عالی و توسعه مهارت های حرفه ای،  تأمین کافی معلمان، همچنین آموزش، توسعه حرفه ای و ارتقای منزلت آنان و تضمین اختصاص ۴ تا ۶ درصد از بودجه تولید ناخالص داخلی و ۲۰ درصد از بودجه های عمومی به آموزش به عنوان بخش دیگر تعهدات دولت های عضو یونسکو در خصوص هدف چهارم توسعه پایدار هم مورد تاکید قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: