کد خبر: ۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
خبرنگاران روزنامه های اردو زبان انقلاب، تایمز آو ایندیا، تریبیون و مجله اینترنتی وایر کشور هند در سفری یک روزه از امکانات، پتانسیل ها و ظرفیت های صنعتی، تولیدی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از فرینا، در نشست خبرنگاران هندی با عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، وی با اشاره به مناسبات بین ایران و هند گفت : نگاه ما در خصوص همکاری های مشترک بین ایران و هند در چابهار صرفاً محدود به بندر نیست ، ما اعتقاد به توسعه روابط بخش خصوصی بین ایران و هند را برای حضور در بازارهای منطقه ای داریم و برای آن برنامه ریزی کرده ایم.
کردی افزود: توافق بین منطقه آزاد چابهار و شورای ایران و هند (وابسته به اتاق بازرگانی) جهت احداث یک شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور نهایی شده است.
وی گفت : 24 شرکت هندی در چابهار توسط بخش خصوصی در زمینه های تجارت، صنایع و پتروشیمی به ثبت رسیده اند که در مرحله پیگیری کارهای اداری از جمله مجوزهای زیست محیطی و جانمایی زمین هستند.
برپایه همین گزارش خبرنگاران هندی در جلسه ای مشترک با مدیران سایت پتروشیمی نگین مکران در جریان اقدامات انجام شده، وضعیت موجود و آینده پتروشیمی قرار گرفتند.
آنان از زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد چابهار از جمله پلاژ ساحلی تیس، قلعه پرتغالی ها، روستای تاریخی و گردشگری تیس، هتل لیپار و پایین دست هتل لیپار، مجتمع های تجاری منطقه، مجتمع طلا در منطقه و بازار سنتی شهر چابهار بازدید کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: