کد خبر: ۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس صنایعی که در منطقه آزاد ارس فعال هستند، آزمایشگاه های تخصصی تاسیس می شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از فرینا، محسن خادم عرب باغی در نشست یک روزه قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، عنوان کرد: این امکان در منطقه آزاد ارس وجود دارد که بر اساس صنایع فعالی که در این منطقه فعالیت می کنند، آزمایشگاه های تخصصی ایجاد کنیم و در اختیار تمام شرکت های فعال بگذاریم.
وی تصریح کرد: با این کار هزینه های آزمایشگاهی شرکت ها نیز کاهش می یابد و به بهره وری شرکت های مستقر در ارس نیز کمک شایانی می شود. 
عرب باغی خاطرنشان کرد: در منطقه آزاد ارس به بحث سلامت سازی و استاندارد سازی محصولات ایرانی اعتقاد راسخ داریم. چرا که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی است. 
وی افزود: توجه جدی به این موضوع باعث می شود شرکت هایی که محصولات سلامت محور تولید می کنند، رشد و توسعه سریع تری داشته باشند. 
رئیس هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: اگر در فرآيند توليد محصولات مرتبط با سلامت دقت و توجه داشته باشيم می توانیم از هزينه هاي سرسام آور ناشی از عدم توجه به این موضوع جلوگيري كنيم. 
عرب باغی تاکید کرد: وجود و حضور كارشناسان متعهد در سازمان هاي ذيربط و كنترل هاي دقيق مي تواند سطح اتكاي توليدات را افزايش دهد. 
وی افزود: مردم بايد اطمينان داشته باشند محصولاتي كه استفاده مي كنند از سلامت كامل برخوردار است و منطقه آزاد ارس نیز در این زمینه از سياست هاي وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور در حوزه سلامت استقبال مي كند. 
گفتنی است، نشست یک روزه قطب غذا و داوری مناطق آزاد کشور در سال 96 در منطقه آزاد ارس و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیرکل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش، بهبود فرآیندها و امور استانهای سازمان غذا و دارو و مدیران سلامت و غذا و داروی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد. بازدید مدیران سلامت سازمان های مناطق آزاد کشور از مدیریت غذا و داروی منطقه آزاد ارس نیز بخشی از این برنامه یک روزه بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: