کد خبر: ۴۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به صدور مجوز ١,٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری از محل ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید گفت: با اجرای بسته‌های کاری این طرح، ظرفیت تولید روزانه نفت این شرکت ١٠٧ هزار بشکه افزایش می‌یابد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از فرینا، حمید بورد  با حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در یک نشست خبری، گفت: از محل این ماده قانونی، افزون بر افزایش ظرفیت تولید نفت، امکان افزایش ظرفیت تولید گاز به میزان ٣٠٠ میلیون فوت مکعب در روز نیز ایجاد می‌شود.
بورد، طرح تکمیل میدان رشادت و حفاری و تکمیل ١٢ حلقه چاه را در منطقه سیری از جمله ٩ طرحی دانست که از محل ظرفیت های این ماده قانونی پیگیری و اجرا خواهد شد.
وی، از برنامه افزایش ٤٠ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت این شرکت در کوتاه مدت خبر داد و گفت: در مرحله نخست و تا پایان خردادماه، حدود ٢٠ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت فلات قاره ایران اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به وجود ٢٠٠ چاه مرده در شرکت نفت فلات قاره ایران، از تمرکز بر فعالیت های پژوهشی و فنی با هدف برنامه ریزی برای احیای این چاه ها خبر داد.
بورد، ظرفیت تولید روزانه نفت این شرکت را بر اساس برنامه ششم توسعه حدود ٥٨٠ هزار بشکه خواند و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، این هدف محقق شود.
از عربستان در میدان فروزان عقب نیستیم
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بار دیگر این موضوع را یادآوری کرد که ایران به نسبت سهم خود از میدان مشترک فروزان، از عربستان عقب تر نیست و برنامه های توسعه ای در این میدان دنبال می شود.
وی درباره طرح جمع آوری گازهای همراه نفت میدان فروزان که قرارداد آن میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نوگام منعقد شده است، با ابراز نارضایتی از عملکرد این شرکت گفت: مذاکراتی نیز با نروژی ها و کره ای ها داشتیم و اگر همکاری با نوگام به نتیجه نرسد، کار را از طریق دیگری پیگیری می کنیم.
بورد، از جمع آوری گازهای همراه نفت میدان هنگام در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: مجتمع فراورشی نفت و گاز هنگام تا پایان خردادماه پیش راه اندازی و در نیمه نخست امسال راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به استقرار حدود ٢٠٠ سازه این شرکت در خلیج فارس، فعالیت این شرکت را تضمین تحکیم حضور جمهوری اسلامی ایران در این منطقه عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: