کد خبر: ۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
سخنگو و دبیر ائتلاف دانش آموختگان آسیا و اروپا لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی و توسعه شهری آباد همراه با آسایش شهروندان را اعلام کرد.
سید حسین مصطفوی در مراسم اعلام لیست نامزدهای ائتلاف دانش آموختگان آسیا و اروپا در نشستی با خبرنگاران که با حضور اعضای مرکزی این ائتلاف برگزار شد گفت: نامزدهایی که مورد حمایت ما قرار گرفته اکثرا در آسیا و اروپا در زمینه های مختلف تحصیل کرده اند و با توجه به شرایطی که امروز بر شهر تهران حاکم است تصمیم گرفتیم که ائتلافی را از متخصصین در حوزه های مسایل محیط زیست، حمل و نقل، ترافیک و اجتماعی، تشکیل دهیم و بتوانیم گامی برای آبادی این شهر برداریم. 
وی ادامه داد: ما به صورت مستقل وارد شدیم صرفا دنبال این هستم که مسایل مهم را حل کنیم. شعار ما "نفسی تازه به شهر خواهیم داد و اندیشه ای نوباید" بنابراین لیست خود را به شهروندان این شهر ارایه میدهیم و امیدواریم که مردم به تخصص رای دهند. 
مصطفوی یادآور شد: بافت شهری تهران برای این تعداد جمعیت دیده نشده است بنابر این مسایل و معضلات خود را دارد که نیاز به برنامه ریزی های تخصصی و مدیریت کارآمد دارد. امروز تهران دارای مشکلات زیادی است که می توان به یکی از آنها اشاره کرد زلزله خیز بودن آن و روی چند کسل قرار گرفتن است. 
عضو نظام مهندسی ساختمان گفت: بافت های فرسوده به شدت این شهر را تهدید می کند. الان در این شهر 3 هزار مسجد داریم که تنها 5 درصد آنها پایدار هستند. 32 هزار هکتار بافت فرسوده و 14 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران داریم. بعضی از مشکلات این شهر نیاز به همت ملی دارد . ما در این شهر کمبود آب داریم که مساله ای جدی است. برداشت های غیر استاندار از سفره های زیرزمینی باعث نشست زمین می شود.
وی ادامه داد: ما نیاز داریم که حمل و نقل ریلی از جمله مترو را توسعه دهید و فضای زیرسطحی را توسعه دهیم و فضای کسب و کار و تجارت را به فضاهای زیرسطحی انتقال دهیم و بتوانیم فضای روسطحی را آزاد کنیم. مشکلات حاشیه نشینی شهر باید حل شود. 
سخنگوی ائتلاف دانش آموختگان آسیا و اروپا گفت: اگر یک فرد هم از این لیست وارد شورای شهر شود عقبه کارشناسی ما در خدمت این شهر خواهد بود. براین اساس آمادگی داریم که بدور از مسایل سیاسی ، مسایل فنی شهر مانند مسایل ترافیک، هوا، زیست محیطی و حمل و نقل را پیگیری کنیم. ما بیشتر به دنبال تثبیت وضع موجود و یک امنیت روانی هستیم. 
وی ادامه داد: کار عملی نیاز به فکر و زمان دارد و دوستانی که شعارهایی می دهند بیشتر قول های انتخاباتی و رای آوری است در صورتی که باید حرف هایی زد که قابل عمل باشد . 
نماینده سازمان مدیریت در حوزه نظارت پروژه های تهران و شمیرانات گفت: ما در این شهر پروژه های زیادی انجام دادیم. ورود و خروج مالی، برآورد ، زمان بندی و غیره را می دانیم. 
وی در پایان گفت: امیدوارم که مردم به تخصص ها رای دهند نه به چهره ها چرا که این شهر نیازمند کارهای کارشناسی و حل مشکلات آن از طریق متخصصین شهر هستند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: