کد خبر: ۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تشکیل کمیته ارزشیابی و احراز صلاحیت مشاوران پایه دو فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرآیند ارتقای مشاوران پایه سه به دو را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، نخستین نشست کمیته مرکزی ارزشیابی و احراز صلاحیت مشاوران پایه دو فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، سهیل عباسی، داوود یعقوبی، مرتضی کسائیان و سیدعلی موسوی برگزار شد.
سهیل عباسی رئیس کمیسیون مشاوران و اشخاص حقیقی با اعلام این خبر، گفت: یکی از مزیتهای ارتقای رتبه مشاوران فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان از سه به دو، بالا رفتن سطح تخصصی مشاور است که موجب میشود امکان مشارکت در پروژه های بزرگتر و تخصصی تر برای مشاوران بوجود آید که این مسئله دسترسی به فرصتهای شغلی بیشتر را برای این گروه فراهم می سازد.
او با ابراز امیدواری به اینکه الزامات قانونی و بخشنامه های مورد نیاز در هیات دولت وجود دارد، گفت: با همراهی  سازمان های دولتی، نهادها و ادارات و همینطور بخش خصوصی در به کار گیری مشاوران سازمان؛ این افراد قادر خواهند بود، در پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مشاور و مجری حضور داشته باشند.
این عضو کمیته مرکزی احراز، به تشریح فرآیند ارتقا مشاوران سه به دو پرداخت و گفت: در مرحله نخست باید کمیته احراز مرکزی تشکیل شود که در حال حاضر تشکیل شده و جلسه نخست آن نیز برگزار شده است. سپس به درخواست شورای مرکزی نظام های استانی موظف به تشکیل کمیته احراز استانی هستند. در این کمیته پرونده متقاضیان ارتقا در هر استان مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن پرونده ها به کمیته احراز مرکزی ارجاع داده میشود تا پس از انجام بررسی نهایی در خصوص ارتقای رتبه مشاور تصمیم گیری شود.
عباسی با یادآوری این نکته که آزمون احراز صلاحیت مشاوران پایه سه فناوری اطلاعات و ارتباطات 16 تیرماه برگزار میشود، گفت: مشاوران پایه سه در صورت کسب موفقیت در آزمون سالانه، صلاحیتشان احراز میشود. در صورتیکه مشاور پایه سه بخواهد در سطوح بالاتر و پروژه های بزرگتر مشارکت داشته باشد باید گواهی مشاوره رتبه دو را کسب کند که این مرحله فقط از طریق آزمون نیست بلکه یک فرآیند ارزیابی در نظر گرفته شده است و عواملی مانند سوابق، تعداد پروژه های موفق انجام شده و تعداد قراردادهایی که بسته شده و با رضایت کارفرما به نتیجه رسیده است در ارزیابی موثر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: