
حسين رضوانيان در جمع روساي دواير انفورماتيک و کارشناسان اعتباري استان ها گفت: سامانه رصد تسهيلات باهدف ايجاد سازوکاري براي فرآيند محور کردن اعطاي تسهيلات از محل شعبه، با امكان رصد تسهيلات از سرپرستيها، نواحي و ستاد طراحيشده است.
وي افزود يکي از ويژگي هاي اين سامانه در نظر گرفتن حدود اختيارات سرپرستيها، نواحي و كميته عالي اعتبارات و پرداخت تسهيلات تا سقف تعيينشده است.
رضوانيان با اشاره به مجموع خصوصيات سامانه پيگيري وصول مطالبات اضافه کرد: سامانه پيگيري وصول مطالبات ابزاري سودمند براي همكاران شعب و ستاد در نظاممند کردن پيگيري وصول مطالبات است.
وي افزود: در اين سامانه تمامي اقدامات صورت پذيرفته توسط همكاران از زمان پيگيري وصول مطالبات تا زمان برونسپاري آن به شرکتهاي زيرمجموعه قابل ثبت، ضبط و گزارشگيري است.
مدير انفورماتيک موسسه اعتباري ثامن با اشاره به فراخوان پايش و شفافسازي اطلاعات مشتريان گفت: با كمك و همكاري اداره ثبت و احوال اطلاعات تعدادي محدود از مشتريان كه قابل صحه نبود در حال تطبيق با اسناد و مدارك فيزيكي توسط همكاران شعب است.
بر اساس اين گزارش دوره آموزشي سامانه رصد تسهيلات و پيگيري وصول مطالبات براي كارشناسان اعتباري و روساي دواير انفورماتيک استانها در محل اداره آموزش واقع در چهارراه کالج برگزار و پس از اتمام اين دوره سامانههاي مذکور در شبكه پيادهسازي ميشود.
همچنين پيشازاين و از سال 95 سامانه رصد تسهيلات در استانها تهران و کرج و سامانه پيگيري وصول مطالبات در استانهاي تهران، کرج و قم بهصورت پايلوت پيادهسازي شده بود.