کد خبر: ۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: با افزایش حقوق و دستمزد، کارگران دغدغه تامین هزینه‌های زندگی را نخواهند داشت.
به گزارش تجارت آنلاين، فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد افزایش حداقل حقوق سال آینده کارگران به بیش از یک میلیون تومان گفت: پیشنهاد خوب و امیدوار کننده‌ای است و فراکسیون کارگری مجلس هم که به دنبال این موضوع است حتما بررسی کرده که دریافتی کارگران به نسبت سنوات خدمت آنها چقدر است.

وی ادامه داد: هر سال حقوق کارگران 6 تا 7 درصد کمتر از نرخ تورمی که اعلام می‌شود افزایش می‌ِیابد به عنوان مثال اگر نرخ تورم 30 درصد بوده افزایش دستمزد کارگران 25 درصد بوده است و این فاصله‌ها به تدریج طی سالهای گذشته انباشته شده به نحوی که کارگران بیش از 50 درصد از سنوات گذشته بابت افزایش حقوق و دستمزد طلب دارند.

بیات گفت: حقوق و دستمزدی که امروز کارگر جماعت می‌گیرد واقعی نیست و کسانی که مباحث اقتصادی را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که قدرت خرید جامعه کارگری به شدت کاهش یافته است لذا برای آنکه کارگران با فقر و سوء تغذیه مواجه نشوند ناچارند با همان حقوق و دستمزدی که برایشان تعریف می‌شود امرار معاش کنند.

این فعال کارگری با اشاره به خط فقر 2 میلیون و 500 هزار تومانی اظهار کرد: اگر حداقل حقوق یک کارگر که 609 هزار تومان است با خط فقر 2 میلیون و 500 هزار تومانی مقایسه کنیم به اختلاف بالای آن پی می‌بریم، بنابراین نمی توان از کارگری که دغدغه هزینه‌های درمان و مسکن و تحصیل فرزندان خود را دارد انتظار بهره‌وری در کار و تولید داشت.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور کارگران تنها با داشتن درآمد مکفی قادر به تامین سایر هزینه‌های زندگی و افزایش قدرت خرید خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار