کد خبر: ۴۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدف از فعالیت هیات های رسیدگی به تخلفات اداری را ایجاد انضباط و ارتقای سلامت اداری در هر دستگاه عنوان و تصریح کرد: مهمترین نقش هیات ها پیشگیری از بروز تخلف است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در همایش تخصصی اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، قبولی طاعات و عبادات روزه داران در شب های پربرکت قدر را آرزو کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است که فعالیت های آن از طریق ٧٠ هزار همکار در بخش های بیمه و درمان سراسر کشور انجام می شود.
وی اظهار داشت: تامین اجتماعی یک سازمان بزرگی است که در اعتماد سازی و افزایش رضایتمندی مردم، توسعه امنیت اجتماعی و ملی در کشور نقش مهمی دارد.
دکتر نوربخش گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که غالباً از اقشار مستضعف جامعه هستند که از پایه های اصلی انقلاب و نظام نیز محسوب می شوند که معیشت و درمان آنها از سوی این سازمان تامین می شود.
وی با اشاره به بودجه ٧٠ هزار میلیارد تومانی و گردش مالی ١٥٠ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی افزود: ٣٠ درصد کل بودجه کشور در این سازمان شکل می گیرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در این سازمان رخ داد که در روند فعالیت های این سازمان تاثیرگذار بوده است، گفت:در این دوره ترکیب و اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و دبیرخانه آن مورد توجه قرار گرفت و سعی می شود نیروها از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند.
دکتر نوربخش خواستار بکارگیری بانوان در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی شد و اظهار داشت: ٤٠ درصد همکاران این سازمان را بانوان تشکیل می دهند و در این دوره مدیریتی ٣ مدیر کل زن در تامین اجتماعی منصوب شدند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دقت در صدور آرا، ایجاد مکانیزم پیشگیرانه بروز تخلف و آموزش اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری را بسیار مهم دانست و گفت: مسائل مالی خط قرمز این سازمان است و قابل اغماض نیست و در ٤ سال گذشته این موضوع بسیار مورد تبیین قرار گرفته است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در همایش تخلفات اداری در زمانی که ریاست محترم جمهور بودند، گفت: در این همایش اجرای دقیق قوانین، مراعات عدالت، دوری از اجتهادهای شخصی، اهمیت دادن به آبروی افراد و در نظر قرار گرفتن رضایت خداوند از سوی رهبر انقلاب مطرح شدند که این موارد باید در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری ملاک قرار گیرند.
نائب رئیس هیئت تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری دراین همایش با بیان اینکه این دیوان از سال ١٣٦٠ فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: قوانین تشکیلات و آیین دادرسی از سال ٩٢  بر دیوان عدالت اداری حاکم است.
دکتر آشورلو با اشاره به اینکه رسیدگی آرا در دیوان عدالت اداری در مرحله اول نقض تحقیقات از نظر شکل و ماهیتی است، اظهار داشت: قاضی نواقص و ایرادات به آرا را مطرح می کند و هیئت های مکلفند نواقص مربوطه را کارشناسی و برطرف سازند.
وی افزود: نیاز است اعضای هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری به اطلاعات کافی مجهز شوند تا قضاوت صحیحی کنند.
رئیس امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمان گسترده ای است، گفت: این سازمان ٦ هیات رسیدگی به تخلفات اداری دارد که ٤  هیات بدوی و ٢ هیات تجدیدنظر هستند.
دکتر خرازی، کشف، رسیدگی تخلفات، صدور، ابلاغ و اجرای رای را مراحل رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کرد.
وی با بیان اینکه از نظر تجربه و تحصیلات اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی در موقعیت خوبی قرار دارند، گفت: ٢٠ نفر از ٣٠ نفر عضو این هیات ها، دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: