کد خبر: ۴۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال برای تبدیل جزیره کیش به قطب برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های بین المللی، توافقنامه همکاری امضاء می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که برای مذاکرات اولیه و آماده سازی پیشنویس توافقنامه همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرده بود پس از بازدید از امکانات بخشهای گردشگری و مجموعه ها و سالن های ورزشی جزیره کیش گفت : جزیره کیش با وجود امکانات فرودگاهی و بندرگاهی مناسب ، سالن ها وزمین های خوب واستاندارد ورزشی در کنار امکانات اقامتی وهتل های مدرن با معماری زیبا و خدمات استاندارد گردشگری ، می تواند به قطب ورزشی ملی و منطقه ای تبدیل شود. ضمن اینکه نیاز نداشتن به صدور روادید برای سفرگردشگران خارجی به کیش،عامل مهمی در ترغیب کشورها برای برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های ورزشی خارجی در این جزیره زیبای مرجانی است.
تاج با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی تصریح کرد : جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور، از ظرفیت های بسیار ارزشمندی برخوردار است که بهره گیری اصولی از این پتانسیل در جهت تقویت توریسم ورزشی رونق اقتصادی کشوررا به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برگزاری رقابت های جام جهانی2018 در روسیه و 2022 در قطر، کشورهای همسایه ما را به مرکز فعالیت های ورزشی به ویژه فوتبال تبدیل کرده است گفت : با توجه به اینکه در رویدادهای ورزشی جهانی همواره تیم ها بدنبال برگزاری اردوهای تدارکاتی در شهرهایی با شرایط آب و هوایی مشابه با کشور میزبان هستند، در جام جهانی 2022 جزیره کیش فرصت ارزشمندی را پیش رو دارد تا میزبانی شایسته برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی تیم های ملی کشورهای جهان باشد.
رییس فدراسیون فوتبال کشور افزود: برای تبدیل شدن به مرکزبین المللی برگزاری اردوی تیم های ورزشی، باید خدمات تشریفاتی اختصاصی از جمله اختصاص زمین وسالهای ویژه تمرینات تخصصی و بدنسازی به تیم های خارجی ارائه شود
وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در جزیره کیش در سطح بین المللی نیز بی نظیر است اظهار داشت: ارتقاء سطح استانداردها در اماکن و زمین های ورزشی کیش و تخصیص بخشی از این امکانات به تمرینات تیمهای خارجی و ملی گام مهمی برای شروع طرح بزرگ تبدیل کیش به مرکز برگزاری اردوهای ملی و بین المللی است.
مهدی تاج با تاکید بر اینکه حضور تیم های ملی و یا تیم های باشگاهی خارجی و داخلی ، سبب حضور گسترده هواداران این تیم ها در جزیره کیش شده و رونق بخش های مختلف تجاری و گردشگری این منطقه را به ارمغان می آورد ابراز امیدواری کرد: با تسریع روند تعامل فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش و آماده سازی تفاهم نامه همکاری سازمان و فدراسیون فوتبال، بخش خصوصی نیز در جهت ساخت شهرک های ورزشی با امکانات اقامتی و ورزشی مناسب در جزیره کیش سرمایه گذاری کنند.
رییس فدراسیون فوتبال کشورافزود: از آنجا که شورای برون مرزی برای اعزام تیم ها به رقابت های خارجی محدودیت هایی داشته و بر استفاده از ظرفیتهای داخلی تاکید می کند، جزیره کیش با تلاش برای ارتقاء سطح استانداردها ،معرفی ظرفیت های ارزشمند خود به فدراسیون های داخلی و خارجی و ترغیب تیم های بین المللی برای استفاده از امکانات ورزشی این منطقه آزاد، گزینه بسیار مناسبی است تا برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی جایگزین کشورهای خارجی شود.
تاج با اشاره به فعالیت رشته های مختلف ورزشی در جزیره کیش ، فعالیت و عملکرد هیات فوتبال جزیره کیش را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
وی همچنین در خصوص جابجایی فوتبالیست های کشورمان در باشگاههای داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه برای جابجایی بازیکنان سقفی تعیین نکرده ایم ابراز امیدواری کرد باشگاههای کشورمان درعقد قرارداد با بازیکنان مبالغی را ذکر کنند که باشگاه توان پرداخت آن را داشته باشد.
رییس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه مبالغ برخی قراردادها و رقم های پیشنهادی برای جابجایی بازیکنان گاه خیلی غیر واقعی بوده و از توان باشگاه ها خارج است گفت : چنانچه باشگاهی از عهده پرداخت مبالغ ذکر شده در قراردادبرنیاید کمیته های مربوطه برای آن باشگاه تنبیهاتی را درنظر خواهند گرفت. البته در نهایت همه قرار دادها در سازمان لیگ بررسی می شود .
قدرت ابراهیمی مشاور مدیر عامل و مدیر کل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد کیش نیزدر این نشست تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهره گیری حداکثری از توانمندیها و ظرفیت های داخلی ، توسعه گردشگری در شاخه های مختلف از جمله توریسم ورزشی در شمار اولویت های کاری سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
وی به جذب سالانه بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر داخلی وحارجی به جزیره کیش اشاره کرد و گفت : فراهم شدن امکانات اقامتی مناسب و افزایش جاذبه های تفریحی و گردشگری در جزیره کیش سبب شده است تا هموطنان بسیاری جزیره کیش را جایگزین مقاصد گردشگری خارجی و برخی کشورهای همسایه کنند که این امر هرساله به ویژه در ایام نوروز از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می کند.
وی با اشاره به پیشینه موفق جزیره کیش در میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی گفت : برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش با ارتقاء سطح کمی و کیفی این رقابت ها در هر دوره همراه بود به گونه ای که پارسال فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با توجه به میزبانی شایسته جزیره کیش در این تور جهانی، سطح این رقابت‌ها را سه ستاره اعلام کرد.
ابراهیمی با اعلام آمادگی برای تعامل گسترده با فدراسیون فوتبال کشورمان در جهت تبدیل جزیره کیش به قطب ورزشی کشور و منطقه اظهار داشت: جزیره کیش با بهره مندی از پایانه های مدرن و خدمات استاندارد فرودگاهی و بندرگاهی و فعالیت شرکت هواپیمایی کیش که از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش است می تواند برای تیم های ملی که برای آمادگی در رقابت های جام جهانی 2022 در قطر، جزیره کیش را جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی انتخاب می کنند میزبانی شایسته باشد.
ساکت مدیر تیم های ملی فدراسیون فوتبال هم در این نشست در خصوص زمینه های همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال کشور می تواند امکانات جزیره کیش را به فدراسیونهای داخلی وخارجی معرفی کرده و آنان را برای برگزاری اردوهای تدارکاتی در این جزیره ترغیب کند.
به گفته وی معرفی جزیره کیش به عنوان پایگاه برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی تیم های ورزشی در سطح باشگاهی ، ملی و بین المللی ، همکاری در برگزاری سمینارهای آموزشی و علمی ورزشی ، بهرهمندی از مشاورههای فدراسیون فوتبال وبرگزاری کارگاههای آموزشی برای ارتقاء استانداردهای بین المللی ، بازاریابی بین المللی برای معرفی امکانات کیش با استفاده از ابزارهای مناسب ، مشاوره در جهت تعیین تعرفه های رقابتی برای جذب باشگاهها و برگزاری اردوهای ورزشی ، برگزاری تورنمنت های فوتبال ساحلی و فوتسال در کیش در فصول گرم سال و زمان کاهش گردشگران ، راه اندازی پارک فوتبال برای مفرح کردن اوقات اقامت خانواده های گردشگران در کیش و ایجاد غرفه های فروش محصولات ورزشی تیم ملی از جمله موارد پیشنویس تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال کشور با سازمان منطقه آزاد کیش است.
نام:
ایمیل:
* نظر: