کد خبر: ۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
دوره آموزشی «آشنایی با نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی» توسط دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات (ISIRI-ITTC) با حضور علاقه‌مندان و کارشناسان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی آذرکار دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات (کمیته متناظر ISO/IEC/JTC1 در ایران) با اعلام این خبر، گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی مشابهی برای این منظور برگزار شده ولی دبیرخانه تصمیم دارد این دوره‌ها را در مقاطع زمانی کوتاه‌تر و با جمع بیشتری از مخاطبان و علاقه‌مندان برگزار کند. 
در این دوره آموزشی، این موضوعات بیان شد:
تعریف استاندارد و اصول تدوین آن
معرفی ساختار سازمان جهانی استاندارد (ایزو) و ارکان آن
شکل‌گیری ساختار ISO/IEC JTC1 به عنوان یک نهاد شناخته شده استانداردگذار در حوزه فناوری اطلاعات
تبیین فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی
معرفی کمیته فنی فناوری اطلاعات (به عنوان ساختار متناظر JTC1 در ایران)
نحوه مشارکت متخصصین داخلی در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی
دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات، ضمن فعال بودن کمیته فرعی 7 «مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار»، کمیته فرعی 27 «فنون امنیت اطلاعات»، کمیته فرعی 40 «مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات»، و کمیته فرعی 39 «پایداری برای فناوری اطلاعات و توسط آن»، از نهادها و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات درخواست کرد برای فعال‌سازی کمیته‌های فرعی مورد علاقه اقدام کنند.
فعالان و متخصصان علاقه‌مند به مشارکت در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی می‌توانند درخواست‌ها و نظرات خود را به آدرس jtc1@tehrannsr.org  ارسال کنند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: