کد خبر: ۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قوه مقننه در حوزه سیاسی جهت گیری مثبت و قابل توجهی داشته است، گفت: مجلس باید با برنامه ریزی دقیق مسائل اقتصادی را بررسی کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛ رضا رحمانی با اشاره به فرا رسیدن روز مجلس، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی ارتباط قابل توجه و مثبتی با قوای دیگر دارد و به نظر مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ اما بهتراست مجلس منطبق با برنامه، سیاست های کلان ومشخص شده دولت را ارزیابی، نظارت ومسائل را پیگیری کند، ازاین رو مجلس باید روی ریل حرکت کرده تا منابع کشوربه هدر نرود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه مجلس در مسائل سیاسی و دفاع ازارزش ها محکم عمل کرده و تدبیر به موقع مدیریت مجلس در خصوص موضوعات مختلف قابل چشم پوشی نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از روند مجلس در بررسی مسائل اقتصادی کشور، گفت: متاسفانه قوه مقننه دربررسی مشکلات اقتصادی چندان با برنامه پیش نمی‌رود، بنابراین باید تاکید کرد که قوه مقننه هم خود باید با برنامه بوده وهم اینکه کشور را به سمت حرکت با برنامه سوق دهد.

وی افزود: تا زمانی که با برنامه حرکت نکنیم، هیچ مشکلی درجامعه حل نخواهد شد، هرچند که مجلس در دوره نهم ازامتیازات و نقاط قوتی برخوردار بوده و می توان گفت که مدیریت و ریاست مجلس در دوره نهم بسیار عالی و مثبت است، البته مجلس در حوزه های سیاسی و دفاع ازارزش ها جهت گیری خوبی داشته اما در مسائل اقتصادی وحرکت با برنامه ضعیف بوده است.

رحمانی تاکید کرد: صحن محور بودن یکی از مشکلات مجلس است که باید به سمت کمیسیون محوری حرکت کند، به عبارت بهتر قوه مقننه باید ازبدنه کارشناسی برای رفع مشکلات بیشتر استفاده کند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: