کد خبر: ۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رونق اشتغال به دست توانمند بخش خصوصی امکان پذیر است، گفت: در کشور بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان وجود دارد که باید به سمت ایجاد اشتغال و رونق تولید ملی هدایت شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛ارسلان فتحی پور با انتقاد از اینکه معضل اشتغال همچنان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، گفت: نگرانی در مورد خیل عظیم بیکاران و نبود فرصت‌های شغلی و مشکلات عدیده ناشی از آن همچنان وجود دارد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین، آبش احمد و هوراند در مجلس شورای اسلامی، افزود: ایجاد اشتغال با موانع و مشکلات متعددی روبه رو است و هنوز چرخ تولیدی  شهرک‌های صنعتی آن طور که باید به حرکت درنیامده  است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته در صنایعی مثل صنعت خودرو حرکت‌هایی را شاهد بودیم و تولید محصولات در این بخش صنعتی تا حدودی افزایش یافته است که امیدواریم سایر صنایع هم به همین صورت رشد و پیشرفت داشته باشند.

فتحی پوربا تاکید براینکه اشتغال از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، ادامه داد: سرمایه گذاری مناسب برای رونق واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی باید انجام گیرد که این مهم و رونق و توسعه اقتصاد کشور به دست توانمند بخش خصوصی امکان پذیر است .

وی با یادآوری اینکه به ایجاد طرح های جدید اعتقادی ندارم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با رفع موانع  طرح های موجود را حفظ  و حداقل شهرک های صنعتی که ایجاد شده اند بتوانند با ظرفیت کامل فعال شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بر این اساس و با ورود جدی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید و اشتغال و البته حمایت های دولت قطعا مشکل اشتغال حل شدنی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نگاه دولت به اشتغال و تولید در بودجه سال آینده، تصریح کرد: نباید بخش تولیدی به بودجه‌های دولتی چشم امید بسته و بر دولت تکیه کند بلکه باید با برنامه ریزی صحیح زمینه لازم برای جذب و بهره گیری از منابع بخش خصوصی در بخش تولید فراهم شود.

 نماینده مردم کلیبر، خداآفرین، آبش احمد و هوراند در مجلس با یادآوری اینکه بر اساس آمار اعلام شده در حال حاضر بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، ادامه داد: این سرمایه ها باید به سمت تولید ملی و سرمایه گذاری برای رونق اشتغال هدایت و موانع سر راه فعالان و سرمایه گذاران بخش تولیدی مرتفع شود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: