کد خبر: ۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در حالی نخستین سالگرد خود را پشت سرگذاشت که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از ۹۴ میلیون یورو توسط کنسرسیوم شرکتهای بیمه ای به راهبری بیمه ایران پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیمه ایران، این خبر در مراسمی با حضور مدیران عامل کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی اعلام شد.
اقدام موثر و راهبردی صنعت بیمه به راهبری بیمه‌ایران در پرداخت خسارت مذکور باعث شد تا مدیران ارشد صنعت پتروشیمی در این مراسم ضمن اعلام حمایت و رضایت از تلاشها و اقدامات کنسرسیوم بیمه‌گر داخلی با محوریت بیمه ایران خواستار توسعه پوششهای بیمه ای در همه بخشهای صنعت پتروشیمی شوند.
۱۶ تیر پارسال پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در استان خوزستان دچار آتش‌سوزی شد. مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحدهای تولیدکننده مواد آروماتیک است که مالک سهام آن شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
به محض اعلام خسارت از سوي بيمه‌گزار، كارشناسان خسارت در روز جمعه 18 تیر 1395 ضمن حضور در محل حادثه از مواضع آسیب دیده بازدید و با توجه به اهميت موضوع از بيمه مركزي درخصوص استفاده از ارزیابان خسارت بين المللي، مجوز لازم را دریافت کردند و مبلغ نهايي خسارت قابل پرداخت ۹۴ میلیون يورو، پس از طی مراحل قانونی و براساس مصوبه هيات مديره بيمه‌ايران، در کمترین زمان ممکن در وجه بیمه گذار پرداخت شد.
گفتنی است امور بیمه شرکت های پتروشیمی با راهبری شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس و در قالب كنسرسيوم بيمه گران داخلي شامل بیمه ایران باسهم ۵۵.۷ درصد و شرکت های بیمه آسيا، البرز، دانا، كارآفرين، ملت، پارسيان، سامان، ايران‌معين، ميهن و دی جمعاً ۴۴.۳ درصد انجام می شود.
در حال حاضر ۱۹ شرکت پتروشیمی تحت پوشش کنسرسیوم بیمه ای هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: