کد خبر: ۴۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
تفاهم‌نامه همکاری پست بانک ایران با پست ویتنام در زمینه مبادله دو جانبه حوالجات پستی بین الملل از طریق سیستم مالی بین المللی (IFS) اتحادیه جهانی پست (UPU) به امضاء طرفین رسید.
 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از مدیریت امور بین الملل و شعب مناطق آزاد: براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که به امضای مهندس مهری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، مهندس مهرانی عضو هیات مدیره پست بانک ایران به نیابت از مدیر عامل بانک و Pham Anh Tuan رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پست ویتنام رسید طرفین علاوه بر همکاری در زمینه مبادله حوالجات بین‌المللی، در زمینه خدمات پستی نیز با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
بنابر این گزارش: در جلسه تفاهم نامه مذکور که در حاشیه دوازدهمین کنگره آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی پست (APPU) در تهران به امضاء رسید Nguyen Minh Hong معاون وزیر ارتباطات ویتنام و هیأت همراه نیز حضور داشت.
این گزارش می افزاید: معاون وزیر ارتباطات ویتنام در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ویتنام گفت: یکی از نتایج ملموس کنگره دوازدهم در تهران رسیدن دوطرف به یک اجماع منطقی و قابل قبول برای ایجاد زمینه لازم برای همکاری‌های دوجانبه است که در قالب تف هم نامه ای که امروز به امضاء رسید متجلی گردید.
وی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه از اهمیت زیادی برای دو طرف برخوردار است که موجب تأمین منافع دوطرفه خواهد شد و امیدواریم این اقدام توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور در آینده نزدیک را تسهیل نماید.
همچنین مهندس مهرانی عضو هیات مدیره پست بانک ایران در ادامه این نشست نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری‌های طرفین گفت: پست بانک ایران به عنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور در زمینه بانکداری خرد و بانک تخصصی و توسعه‌ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان، تجربه و زیرساخت فنی و عملیاتی مناسبی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی با پست مالی و پست بانک‌های کشورهای مختلف از جمله ویتنام دارد.
مهندس مهرانی در ادامه افزود: با توجه به معرفی پست بانک ایران به‌عنوان مجری انحصاری خدمات پست مالی در جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه جهانی پست و ابلاغ این موضوع از سوی اتحادیه به اعضاء این بانک ضمن اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای راه اندازی سیستم مالی بین المللی (IFS)، هماهنگی های مورد نیاز را برای نصب سیستم مذکور و راه اندازی آن در بانک انجام داده که ماه آینده این مهم با حضور نمایندگان UPU به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد و طبق برنامه زمان‌بندی شده در آذرماه سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: