کد خبر: ۴۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
از مرگ فعال چینی تا فشار دستان آهنین اردوغان بر ترکیه
تجارت آنلاین: مرگ فعال حقوق بشر در چین، استقبال سرد از طرح بیمه درمانی جمهوریخواهان آمریکا، هدف تازه نیروهای آمریکایی در افغانستان و فشاردستان آهنین اردوغان بر ترکیه از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز شنبه دنیا هستند.
رگ فعال حقوق بشر در چین  -فایننشال تایمز
در پی مرگ لیو شیائوبو، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، انتقادها از دولت چین بالا گرفته است، به دولت چین هرگونه انتشار خبر لیو شیائوبو در شبکه های اجتماعی این کشور را سانسور کرد. انتقادهایی که وزارت خارجه چین آنها را "بی‌مورد" می‌داند. لیو، که حدود هشت سال زندانی بود، چند روز پیش به دلیل ادامه درمان سرطان کبد از زندان آزاد شده بود.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*استقبال سرد از طرح بیمه درمانی جمهوریخواهان آمریکا  -وال استریت ژورنال
خلاصه ای از طرح تازه بیمه خدمات درمانی نمایندگان جمهوریخواه پس از مدتها بحث و اعتراض دیگرنمایندگان رونمایی شد . درعین حال آینده این طرح هنوز مشخص نیست. از میان نمایندگان جمهوریخواه دونفر بلافاصله مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. طرح جدید طرح بیمه درمانی اوباماکر را که با گرفتن مالیات از ثروتمندان به افراد فقیر یارانه پرداخت می کرد را نیز لغو خواهد کرد.تایید پیشنویس این طرح نیازمند تصویب مجلس سنا خواهد بود.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

هدف تازه نیروهای آمریکایی در افغانستان – نیویورک تایمز
نیروهای نظامی آمریکا اکنون با ماموریت تازه برای حمایت از متحدان خود هستند . آخرین باری که نیروهای آمریکایی در استان هلمند افغانستان بودند با یکی از خونین ترین جنگها روبرو شدند و 349 سرباز کشته شدند اما توانستند بیشتر بخش های تحت کنترل طالبان را به دولت افغانستان بازگردانند. حال نیروهای نظامی با ماموریت تغییر دوباره به این منطقه بازگشتند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*فشاردستان آهنین اردوغان بر ترکیه – لوفیگارو
با گذشت یک سال از کودتای نافرجام ، تصویر ترکیه تغییر کرده است. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در تلاش است تا قدرت خود را بیشتر نشان دهد. او به طور مداوم به کشور فشار وارد می کند و کشورش را وارد یک انزوا کرده است.
 مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار