به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، با توجه به اینکه عملیات توسعه محصولات بویژه در بخش مصارف مولد در راستای تسهیل و توسعه تولید و اقتصاد ملی و بالتبع اشتغال زایی حاصل از آن، در دستور کار بانک قرار گرفته است؛ از این رو در اجرای اقدامات راهبردی سند تحول بنیادین و همچنین تحقق بودجه تحولی بانک با رویکرد جهادی؛ طرح اعتباری همپا (همیار مشتریان پایانه های فروشگاهی)، با اهداف عملیاتی شامل افزایش وفاداری مشتریان، جذب مشتریان بالقوه از طریق ارتقاء کیفی و توسعه محصولات و خدمات، افزایش کارکرد ابزارهای بانکداری الکترونیک به ویژه در بخش پایانه های فروشگاهی و ایجاد درآمد غیر مشاع حاصل از آن و همچنین کاهش قیمت تمام شده پول (عملیاتی و غیرعملیاتی) و در نتیجه حاشیه سود پایدار، پس از کارشناسی و تلاشهای بعمل آمده اعم از ظرفیت سنجی بازار هدف، بررسی ظرفیت سبد محصولات، بسترسازی و تقویت زیرساخت عملیاتی، پایش مزیت رقابتی لازم، مهندسی مالی و اقتصادی طراحی و آماده اجرا گردید.
این گزارش به نقل از رئیس اداره طراحی و توسعه محصول می افزاید: در این محصول، پذیرندگان پایانه فروشگاهی بانک با میانگین سازی مانده حساب متصل به پایانه (با امکان واریز و برداشت) در یک دورهی معین و پس از کسب میانگین مورد نظر، میتوانند از امتیاز اخذ تسهیلات عقود اسلامی با اقساط 6 الی 36 ماهه با نرخ سود 8 الی 18 درصد بنابر نظر و امتیاز مشتری بهره مند گردند. با توجه به امکان اتصال دو نوع حساب جاری و کوتاه مدت عادی به پایانه ها، حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت علاوه بر بهره مندی از امتیاز اخذ تسهیلات، مشمول دریافت سود سپرده (با نرخ 10 درصد) نیز می باشد.
بنابر این گزارش، کشاورز افشار همچنین گفت: با توجه به تقاضای بالای اقشار مختلف برای اخذ تسهیلات با شرایط مناسب، ارائه چنین محصولات ترکیبی به طور حتم با رضایت بیشتری از سوی مخاطبان مواجه خواهد بود و این عملیات دوجانبه موجب انتفاع کلیه ذینفعان اعم از سپرده گذار، سرمایه گذار، تولیدکننده، عرضه کننده، مصرف کننده و همچنین کارکنان مجموعه نیز خواهد گردید.
این گزارش حاکی از آن است که دستگاه های POS یکی از پر کاربردترین ابزارهای پرداخت در کشور ما بوده که ضمن تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، کانال مهمی برای ورود نقدینگی به بانک به شمار رفته و تقویت مزیت رقابتی در این زمینه موجب افزایش ارتباط با مشتریان و در نتیجه رشد منابع و رسوب حاصل از آن به ویژه از نوع ارزان قیمت خواهد شد. بنابراین از شعب به عنوان پیشانی اجرایی بانک انتظار می رود از ظرفیت بوجود آمده کمال بهره را برده و ضمن رعایت مقررات اعطای تسهیلات و اعتبارسنجی متقاضیان، از طرق مختلف از قبیل ارسال پیامک اطلاع رسانی، توزیع بروشور، مذاکره با مشتریان و ارائه مزیت ها و جذابیت های طرح به ایشان، این محصول را به عنوان ابزار تشویقی در بازار هدف معرفی نمایند.