کد خبر: ۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
پس از اعلام آمار افزایش میزان پرونده های قصور پزشکی توسط رئیس سازمان پزشکی قانونی ، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با تایید این موضوع آنرا ناشی از عدم نظارت کافی بر حوزه سلامت کشور دانست.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، براساس اعلام دکتر احمدشجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 95 تعداد پرونده های قصورپزشکی نسبت به سال قبل 27 درصد رشد داشته است که در 44 درصد پرونده ها، کادر درمانی قصور داشته و مقصر شناخته شده اند.
پزشکی قانونی علل اصلی افزایش شکایات را عوامل رفتاری کادردرمانی، عدم آگاهی بیمار و بستگان او از عوارض بیماری و هزینه های درمانی اعلام کرده است اما بررسی ها نشان می دهد عدم نظارت کافی در حوزه سلامت در افزایش پرونده های قصور پزشکی موثر بوده است.
حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با تایید ضعف نظارتی در حوزه سلامت در گفتگو با رسانه ها بیان داشت: قوانین حوزه سلامت نیازمند بازنگری است اما نظارت بر قوانین مهمتر است. باید سیستم نظارتی قوی تر شده و اقداماتی انجام دهیم تا تخلفات روی ندهد.
عابدی با بیان اینکه شکایت از پزشکان در حال افزایش است، گفت: این به معنای افزایش تخلفات پزشکان نیست بلکه مربوط به افزایش سطح آگاهی مردم از حقوق خود است که نسبت به غفلت ها و تخلفاتی که در حوزه پزشکی رخ می دهد حساس تر شده اند.
در اظهارات این دومقام رسمی دلایل مختلفی برای افزایش شکایت از پزشکان و کادر درمانی عنوان شده است،که در مجموع نشان می دهد با ادامه این روند شاهد افزایش ضریب خسارت در رشته بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: