کد خبر: ۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
معاون وزير راه و شهرسازي:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين وزارتخانه براي بهره برداري از 700 هزار واحد مسكن مهر در كشور تا پايان امسال برنامه ريزي كرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خوزستان؛سيدمحمد پژمان در حاشيه بازديد از روند اجرايي پروژه دو هزار واحدي مسكن مهر نفت در اهواز اظهار كرد: از مجموع مسكن هايي كه ساخت آنها با عنوان مسكن مهر آغاز شده شايد چيزي بيشتر از 50درصد در كشور به بهره برداري رسيده و بقيه هم در مراحل مختلف احداث قرار دارند.
 
مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن اضافه كرد: وزارت راه و شهرسازي مصمم است تمام پروژه هاي مسكن مهر كه در دست ساخت است هر چه سريعتر تمام شود اما از آنجايي كه اين پروژه ها تماما دولتي نيست و بخشي از آن به خود مردم مربوط مي شود برنامه ريزي قطعي اتمام ساخت آن توسط دولت را با مشكل مواجه كرده است .
 
پژمان گفت: مردم به عنوان يك ركن مسكن مهر بايد ما بقي مانده سهم آورده خود را پرداخت كنند تا از پشتيباني دولت در اين زمينه برخوردار شوند و مسكن مهر آنان زودتر به بهره برداري برسد.
 
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: دولت مدرسه و مسجد را براي مسكن مهر مي سازد و برخي خدمات را تامين مي كند و اين به مثابه آن نيست كه دولت دخالتي در اين پروژه داشته باشد.
 
پژمان افزود: از جمله اين پروژه ها مسكن مهر دو هزار واحدي نفت در اهواز است كه مدت زيادي است متوقف شده بود.
 
وي افزود: در اين پروژه عده زيادي منابعي را در اختيار پروژه قرار داده بودند و توقع و انتظار مي رفت امروز در خانه هاي خود ساكن شوند اما به دلايل مختلف دچار ركود و توقف شده بود كه اين توقف در دولت قبلي رقم خورده است.
 
پژمان گفت: با تشريك مساعي با شركت نفت و اين توجيه كه واحدهاي اين پروژه به طور عمده متعلق به كاركنان نفت است شاهد تحرك و جنب و جوش و پيشرفت قابل قبول پروژه هستيم و اميد مي رود نخستين مرحله آن كه 400واحد است ارديبهشت ماه، 600واحد ديگر چهار ماه بعد و مابقي تا پايان سال آينده تحويل شود.
 
مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن همچنين گفت: در زمان حاضر برنامه اي قطعي براي افزايش وام هاي مسكن مهر وجود ندارد اما در عين حال افزايش وام در دست بررسي است.
 
پژمان با اشاره به تصويب افزايش وام هاي ساخت مسكن در بافت هاي فرسوده گفت: در اين زمينه افزايش ميزان وام براي كلان شهرها تا 500ميليون ريال، شهرهاي بزرگ 400ميليون ريال و ديگر شهرها تا 300ميليون ريال مصوب شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، مسکن ، مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: