کد خبر: ۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
روز خوش سهام داران در معاملات امروز بازار سرمایه؛
در داد و ستدهای اولین روز هفته شاخص کل بورس رشد ۵۰۸ واحدی را ثبت کرد، همچنین امروز سهامداران بورسی بیش از ۶۹۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.
شاخص کل بورس ۵۰۸ واحد صعود کرد
در داد و ستدهای اولین روز هفته شاخص کل بورس رشد ۵۰۸ واحدی را ثبت کرد، همچنین امروز سهامداران بورسی بیش از ۶۹۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.
به گزارش مهر، در داد و ستدهای آخرین روز تیرماه شاخص کل بورس ۵۰۸ واحد بالا رفت و به عدد ۸۰ هزار و ۶۷۰ واحد رسید؛ امروز سهامداران بورسی بیش از ۶۹۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۴ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال در ۴۳ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
همچنین در این روز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۵۲۶ و ۱۶۵ واحد رشد کردند؛ نمادهای گل گهر، چادرملو، هلدینگ نفت وگاز پارسیان، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری غدیر، مس شهید باهنر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند.
امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، تایدواتر خاورمیانه، گل گهر، سیمان داراب، چادرملو، کشت و صنعت چین چین و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بود.
در مقابل نمادهای معدنی دماوند، پاکسان، ایران ارقام، تکنوتار، تولید مواد اولیه داروپخش، لامپ پارس شهاب و ایران دارو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
در گزارش اعلامی از سوی صدا و سیما، در معاملات امروز سهامداران بورسی برای خرید سهام به پرداخت ملت، واحدهای صندوق امین یکم، کیان و پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و عمران و توسعه فارس بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.
اما در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران بورسی تلاش کردند با عرضه های سنگین از نمادهای پارند پایدار سپهر، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، سیمان اصفهان، واحدهای صندوق کیان و ریخته گری تراکتورسازی ایران خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.
در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله بلوکی ۲۰۹ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت گچساران با معامله ۲میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: