کد خبر: ۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
ترکان مطرح کرد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: باید به همه ابعاد توسعه در کشور توجه کنیم که توسعه فرهنگی نیز از اولویت های آن است. پس می توانیم در جغرافیای مناطق آزاد، توسعه فرهنگی را به کل کشور صادر کنیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، اکبر ترکان - مشاور رییس جمهور - در گردهمایی ائمه جماعات مناطق آزاد کشور در جزیره قشم اظهار کرد: مناطق آزاد، الگوی توسعه ایران 1404 هستند که در جغرافیای کوچکی از ایران با هفت اقلیم متفاوت قرار دارند.

ترکان ادامه داد: ایران هم اکنون کشوری توسعه یافته است که در تعامل سازنده با جهان به رتبه های برتر علمی و اقتصادی در منطقه دست یافته است.

طبق اعلام روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشاور رییس جمهور افزود: 10 سال از تصویب الگوی توسعه ایران 1404 گذشته و زمان آن رسیده که بررسی کنیم در این مدت چه کرده ایم و برای مابقی آن چه برنامه هایی داریم.

ترکان تاکید کرد: آنچه در همه بخش ها قرار است در این چشم انداز به آن برسیم را در مناطق آزاد کشور پیاده سازی کنیم و بعد در کشور منتشر کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در بخش های آموزشی، بهداشتی، آموزش عالی، اقتصادی، بازرگانی و ایجاد مدارس نمونه در مناطق آزاد تلاش می کنیم تا به الگویی برسیم تا بتوانیم آنها را به کشور صادر کنیم.

وی افزود: در بخش توسعه فرهنگی اجتماعی در مناطق آزاد اقدامات خوبی در یک سال اخیر با تصمیم گیری کلان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد شکل گرفته است که با تلاش معاون فرهنگی این دبیرخانه این روند به سرعت در حال پیگیری است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به توسعه سبک زندگی در کشور گفت: باید آسیب شناسی در بخش های مختلف در این مناطق آغاز شود و کم کم به سمتی حرکت کنیم که نارسایی ها در حوزه فرهنگ کاهش یافته چرا که معتقدیم از سبک زندگی به تمدن می رسیم و روابط اجتماعی از همین سبک زندگی استخراج می شود.

مقام ارشد مناطق آزاد کشور ادامه داد: برای مقاوم سازی در مقابل تکانه های بیرونی اقتصادی باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم. باید به ماموریت تعریف شده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود چرا که تمامی مفاهیم کلی و چارچوب های اصلی فعالیت این مناطق در این سیاست ها تعریف شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار