کد خبر: ۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
مدیرعامل ایران خودرو:
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه سه شرکت خصوصی طراحی بدنه خودرو با همکاری ایران خودرو بزودی تاسیس خواهد شد، گفت: مشاور خارجی نیز برای دستیابی این شرکتها به دانش طراحی خودرو به کار خواهیم گرفت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛هاشم یکه زارع روز دوشنبه در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان اینکه با نهایی شدن قیمت خودروی رنو، این خودرو بزودی به بازار عرضه خواهد شد، گفت: پیکاپ ال90 بزودی به بازار عرضه می شود، ضمن اینکه 12 بدنه جدید نیز در سال های آتی توسط مهندسان ایرانی تولید می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در سال 2003 ایران خودرو 435 هزار دستگاه تولید کرد که در سال 2011 به 760 هزار دستگاه رسید، در حالیکه برای سال 93، تولید 600 هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفته که سهم 50 درصدی ایران خودرو از هدفگذاری تولید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در برنامه تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در 1404 هدفگذاری ما این است که سهم 60 درصدی را به خود اختصاص دهیم، این درحالی است که با تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاهی که امسال تولید می شود، صنعت خودروی ایران در جایگاه پانزدهم جهانی قرار خواهد گرفت، اما تاکید ما بر این است که بتوانیم رتبه خود را در تولید صنعت خودروی جهانی، تک رقمی کنیم.

به گفته یکه زارع، تمرکز ما امسال بر روی کیفیت، خدمات پس از فروش، صادرات و توسعه محصول است تا بتوانیم آسیب پذیری صنعت خودروی ایران از تحریم ها را به حداقل برسانیم، این در حالی است که 220 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران خودرو به سایر کشورهای دنیا صادر شده که به منظور پشتیبانی از این محصولات، 135 نمایندگی ارایه خدمات پس از فروش در این کشورها راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: بهمن سال آینده، اولین موتور دیزلی را به بازار عرضه خواهیم کرد که 30درصد کاهش مصرف سوخت و 25 درصد کاهش آلایندگی را در پی خواهد داشت. 

یکه زارع گفت: دنبال این هستیم که به عنوان شریک چهارم ایران خودرو، یک شرکت غیرآسیایی را داشته باشیم؛ اما هم اکنون با رنو، پژو و سوزوکی در حال کار هستیم، ضمن آنکه تا بهمن سال آینده نیز اولین پلتفرم ایران خودرو را نهایی خواهیم کرد، البته پلتفرم به این معنا نیست که بدون تعریف قوای محرکه و دستیابی به ساخت آن، امکان پذیر باشد، براین اساس پلتفرم ما بر روی قوای محرکه و سایر مشخصات آن مربوط به شرکت ایران خودرو است، در مورد دومین پلتفرم نیز در حال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم و امیدواریم بتوانیم خودروهای مدنظر خود را بر روی این پلتفرم تولید کنیم.

وی اظهار داشت: روی گیربکس اتوماتیک نیز با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به کار شده ایم، ضمن اینکه رسیدن به تولید خودروهای برقی و هیبریدی، نیز در دستور کار قرار گرفته است، براین اساس ظرف 1.5 سال آتی اولین خودروهای برقی را در شمارگان 100 هزار دستگاه در شهرهای بزرگ کشور روانه بازار کنیم.

یکه زارع گفت: در شراکت با شرکتهای خارجی، به دنبال همکاری مشترک با سرمایه گذاری 50-50 هستیم و سهم 30 درصدی صادرات نیز در نظر گرفته ایم، با یکی از شرکت هایی که در حال همکاری هستیم، به توافقات خوبی رسیده ایم که امیدواریم آثار مثبت آن بزودی نمایان شود. برای همکاری مناسب با شرکت های خارجی، نیازمند این هستیم که محصول خود را داشته باشیم، البته به دنبال این نیستیم آنچه در گذشته اتفاق افتاده را تکرار کرده و به سمت مونتاژ کاری پیش برویم.

وی افزود: در بخش قالب سازی نیز ایران ضعف دارد که بدنبال این هستیم که پنج قالب ساز جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ایران ظرف سه سال آتی تاسیس کنیم که براین اساس ایران خودرو با حضور مشاوران خارجی، از این قالب سازان حمایت خواهیم کرد، ضمن آنکه 5 سال محصولات این شرکت ها را خریداری خواهیم کرد و تضمین می کنیم.

یکه زارع گفت: در مجموعه تعلیق نیز برای پیگیری تنوع محصول، نیازمند 5 شرکت خصوصی طراحی هستیم که حداقل ده شرکت جدید نیز نیاز است به صورت قطعه سازی تاسیس شود یا شرکت های قطعه سازی موجود، کار خود را گسترش دهند، در موتور و گیربکس نیز سیاست ما این است که مونتاژ موتور و گیربکس را خود انجام دهد. در این بحث پیش بینی ما این است که حداقل 5 شرکت جدید تاسیس شود و یک شرکت دیگر نیز همانند چرخشگر و نیرو محرکه نیز باید ایجاد شوند تا به ظرفیت های مورد نیاز ما پاسخ دهند، درموتورسازی نیز ده شرکت قطعه ساز جدید باید ایجاد شود.

وی افزود: از نظر تریم، در ایران شرکت های خوبی وجود دارند که باید تقویت شده و در مباحث طراحی وارد شوند، در بخش آپشن و تست نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شرکت تست آزمون جاده ای را تقویت می کند. 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: