کد خبر: ۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
وزیر نفت عراق:
وزیر نفت عراق اعلام کرد: مبارزه با داعش نتایج مثبتی داشته به طوری که ضمن عقب راندن این گروه شورشی، ایمنی را به تاسیسات نفتی عراق بازگردانده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق اظهار داشت: فعالیت های داعش محدود شده است و این گروه شورشی دیگر برای صنعت نفت عراق تهدید محسوب نمی شود.

این مقام نفتی عراق همچنین تاکید کرد: قصد مبارزه با فساد در صنعت نفت این کشور را دارد و می خواهد هزینه های اضافی را متوقف کند.

عبدالمهدی گفت: حملات پی در پی در هفته های گذشته به کمک آمریکا و انگلیس، ضربات سنگینی به داعش زده و این گروه را مجبور به عقب نشینی کرده است. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین قدم ها که در مقابل داعش برداشته شد، بازپس گیری پالایشگاه نفت بیجی بود که اکنون به طور کامل امن است.

وی اضافه کرد: اکنون در حال بازپس گیری بسیاری از مناطق هستیم، داعش به عقب رانده شده و دیگر پایگاهی ندارد.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: بر روی زمین نیروهای امنیتی خیلی خوب عمل می کنند و از هوا نیز حمایت خوبی صورت می گیرد، در هفته های گذشته صدمات زیادی به داعش وارد شده است.

وی در مورد برقراری ایمنی در زیرساختهای حیاتی نفت عراق به عنوان یکی از اولویت های مهم، گفت: اقدام های امنیتی مهم هستند اما از آنها مهمتر، حمایت سیاسی و انسجام است، تغییر دولت و اتخاذ راهبردهای جدید می تواند تاثیر مثبتی بر شرایط امنیتی بگذارد.

در همین حال، وزیر نفت عراق پیش بینی های افزایش تولید نفت دولت گذشته را غیرواقعی دانست. 

عبدالمهدی پیش بینی کرد که دو برابر کردن تولید تا سطح شش میلیون بشکه تا سال ٢٠٢٠ امکان دارد اما باید مقدار کافی سرمایه گذاری کرد تا بتوان چاههای جدید حفر کرد و زیرساخت های کهنه سالهای گذشته را ارتقا داد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: