کد خبر: ۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه یکشنبه آینده به مجلس تقدیم می‌شود، گفت: دولت قیمت نفت در بودجه را ۷۰ دلار پیش‌بینی کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛ غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کلیات بودجه سال 94 شب گذشته در دولت به تصویب رسید، گفت: براین اساس لایحه بودجه سال 1394 روز یکشنبه هفته آینده یعنی شانزدهم آذرماه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود. لذا مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به قیمت نفت در لایحه بودجه گفت: قیمت نفت در لایحه بودجه سال  94، 70 دلار پیش‌بینی شده است و یقینا انتظار مجلس نیز این بود که پیشنهاد دولت در این زمینه واقع‌گرایانه باشد. لذا قیمت نفت در بودجه تقریبا به واقعیت نزدیک است و مجلس هم آن را افزایش نمی‌دهد، گرچه با این حساب در بودجه‌های جاری و عمرانی با کاهش مواجه هستیم، اما این فرصت خوبی است تا وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه به میزان تورم است و از آنجا که تورم امروز 17 درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کاهش یابد، لذا افزایش حقوق کارمندان در سال آینده حدودا 17 درصد خواهد بود.
 
کاتب افزود: براساس قانون برنامه پنجم نیز قیمت دلار در بودجه روند قطعی ندارد و براساس نرخ مدیریت شناور شده محاسبه می‌شود. بنابراین در بودجه سال 94 قیمت دلار بر همین مبنا محاسبه خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: