کد خبر: ۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
مسعودنژاد گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های بنادر ایران دارای وضعیت بسیار مطلوبی هستند و در آینده نزدیک باید به هاپ منطقه تبدیل شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مسعودنژاد عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی با بیان اینکه تمامی بنادر کشور ایران از لحاظ زیرساختی دارای وضعیت بسیار مناسبی هستند گفت: بندر شهید رجایی برای کشور ایران دارای مزایای بسیاری است. 

وی در ادامه افزود: ایران باید در بخش تعرفه‌ها و در زمان تخلیه و بارگیری یک سری تغییراتی را ایجاد کند و با کاهش تعرفه‌ها و زمان تخلیه و بارگیری وضعیت را به نحو مطلوب تغییر دهد. 

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی در ادامه اظهار داشت: بنادر ایران باید زمینه‌ای را فراهم کند که هاپ کشتی‌ها بشوند و اکثر کشتی‌ها بارهای خود را در بنادر ایران تخلیه کنند. 

مسعودنژاد با بیان اینکه به جای آنکه بار کشتی‌ها به صورت لاینری تخلیه شود باید به صورت لیدری از کشتی‌ها خارج شود افزود: در حال حاضر بارهای کشتی‌ها به صورت لاینری تخلیه می‌شود که باید به لیدری خارج شدن تغییر پیدا کند.  

وی در ادامه توضیح داد: لیدری خارج شدن بار کشتی‌ها نقش مؤثری در کوتاه شدن زمان تخلیه‌گیری و کاهش خسارات بارها دارد. 

مسعودنژاد با اشاره به اینکه امروز شناور تحقیقاتی که به سفارش مؤسسه اقیانوس‌شناسی ساخته شده بود افتتاح می‌شود گفت: این شناوراولین شناور تحقیقاتی به شمار می‌رود و نقش مؤثری در تحقیقات بنادر و اقیانوس‌ها دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار رسمی از وجود شناورها و بنادر وجود ندارد که سازمان بنادر باید یک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد کند. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: