کد خبر: ۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: پذیرش قراردادهای کار سفید امضا به عنوان ادله اثبات ادعای کارفرما در مراجع حل اختلاف کار ممنوع است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : متعاقب صدور دستورالعمل شماره (35) روابط کار در دی ماه 1392 پذیرش قراردادهای کار سفید امضا و سایر اسناد مربوط به تسویه حساب کارگران که به صورت سفید امضا تهیه شده باشد، به عنوان ادله اثبات ادعای کارفرما در مراجع حل اختلاف کار ممنوع است .

سید حسن هفده تن افزود: به منظور تشدید ضمانت اجرای استفاده از اسناد تسویه حساب سفید امضا در روابط کارگری و کارفرمایی با صدور بخشنامه دیگری اعلام کرد، چنانچه شرکت‌های پیمانکاری ارائه دهنده خدمات به دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی موضوع دستورالعمل شماره 14971 مورخ 19/2/1388 اقدام به اخذ هرگونه تسویه حساب سفید امضا یا انعقاد قرارداد به صورت سفید امضا با کارگران نمایند، صلاحیت کاری آنان لغو و برای شرکت در مناقصات مربوط به دوره های بعد تایید نخواهد شد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها مکلفند قراردادهای کار با کارگران خود را به صورت کتبی تهیه و نسخه‌ای از آن را به انضمام فایل الکترونیکی مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل ارسال نمایند. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار