کد خبر: ۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
«دمار از روزگارمان درآمد!» این بخشی از اظهارات تلخ و تکان دهنده یکی از افرادی است که نقشی موثر در طراحی شبکه اجتماعی گوگل پلاس برای شرکت گوگل ایفا کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نیوز، کریس مسینا مخترع hashtag که سه سال از عمرش را صرف کمک به طراحی شبکه اجتماعی گوگل پلاس کرد با نگارش مطلبی در وبلاگش از شکست این طرح گوگل سخن گفته است.

در این مطلب که به شدت صادقانه به نظر می رسد جزییاتی مربوط به دیدگاه مسینا در مورد گوگل پلاس بیان شده و چنین آمده که این شبکه اجتماعی قرار بود به منزلگاه کاربران گوگل و نماد هویت آنلاین آنها مبدل شود، اما در عوض به تقلیدی سطحی از فیس بوک تبدیل شده است.

او که بیش از یک سال قبل گوگل را ترک کرده و به شرکت نوپای دیگری پیوسته می‌نویسد: در نهایت من حس کردم که گوگل پلاس چیز گیج کننده‌ای است و انگار در یک دریا سرگردان است.

وی همچنین به طور مفصل توضیح داده که قرار بود گوگل پلاس به کاربران کمک کند تا اطلاعات صحیح را در مورد دوستان و اطرافیانشان بیابند و خدمات جستجوی آن کاملا هدفمند باشد، اما در عمل گوگل پلاس به فیس بوک دیگری مبدل شد. اما چه کسی به فیس بوک دومی احتیاج داشت و این کار به جز درآمد تبلیغاتی برای گوگل چه نفع دیگری داشت.

وی در ادامه مطلب خود از نبود خلاقیت در گوگل و عدم به روزرسانی سریع و مناسب برنامه های همراه و سرویس های گوگل انتقاد کرده است. او این به روزرسانی ها را بسیار اندک و بسیار دیر توصیف کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گوگل پلاس ، شکست ، طراحی
نام:
ایمیل:
* نظر: