کد خبر: ۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری از بالا بودن آمار تلفات جاده‌ای ایران نسبت به استانداردهای جهانی خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ جواد هدایتی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طبق شاخص‌های جهانی که بر مبنای مالکیت و وضعیت مقایسه جمعیت با تلفات انجام می‌شود، هنوز آمار تلفات ایران نسبت به شاخص‌های جهانی بسیار بالاتر است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از 18 هزار نفر در جاده های ایران کشته شده‌اند، اظهار کرد: هر چند این آمار در یک دهه گذشته از 28 هزار نفر بیش از 10 هزار نفر کاهش یافته است اما هنوز طبق آمار در روز بیش از 30 نفر با جاده‌های ایران به طور میانگین در تصادفات کشته می‌شوند و این وضعیت نیاز به بهبود دارد.

هدایتی با اشاره به طرح‌های جزیی سازمان راهداری برای تامین امنیت جاده‌ها تصریح کرد: با توجه به این که در تصادفات جاده ای عوامل مختلفی دخیل هستند که نمی توان نقش دقیق آن ها را در تصادفات مشخص کرد، برای کاهش این آمار نیاز به تفکیک استانی و تامین گروه‌های هدف وجود دارد.

مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری ادامه داد: برای مثال طبق آمار در سال گذشته 31 درصد از تلفات جاده ای مربوط به دو گروه عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت هستند که نشان دهنده این است که در کنار توسعه کمی امکانات، باید از نظر کیفی نیز به شکل خاصی به جاده‌ها و گروه‌های هدف توجه شود.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید سازمان راهداری در بحث معاینه فنی خودروهای عمومی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین این طرح‌ها رشد توان سخت افزاری و نرم افزاری مراکز معاینه فنی وارتقای شبکه دستگاه‌های آن هاست؛ بر مبنای مصوبه فروردین ماه امسال باید سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی طراحی شود که امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای آن تا پایان سال جاری فراهم شود.

هدایتی اضافه کرد: بحث برخط سازی نوع بارنامه وسایل نقلیه سنگین و اطمینان از شرایط باری آن‌ها نیز از جمله دیگر برنامه ها است که امیدواریم با همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط و گسترش توان نظارتی سازمان با استفاده از دوربین‌های نظارتی و دیگر اهرم‌ها بحث امنیت جاده‌های کشور تغییر و تحول جدی را در پیش داشته باشد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: