کد خبر: ۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
دولت موظف شد؛
مجلس، دولت را موظف کرد شرایط لازم برای مشارکت بخش غیردولتی در توسعه فضاهای فرهنگی، دینی و قرآنی و حوزوی و همچنین اماکن قرآنی همجوار و متعلق به مساجد و کانون‌های فرهنگی و قرآنی را فراهم کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه) خانه ملت و در ادامه بررسی طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی، مواد الحاقی 24 و 25 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور مشارکت بخش غیردولتی در توسعه فضاهای فرهنگی، دینی و قرآنی و حوزوی و همچنین اماکن قرآنی همجوار و متعلق به مساجد و کانون‌های فرهنگی و قرآنی، دولت موظف شد طرح مشارکتی توسعه اینگونه فضاها را در صورتی که حداقل 50 درصد از هزینه‌های احداث توسط بخش غیردولتی تأمین شود در قوانین بودجه سنواتی درج کند.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 طبق مصوبه مجلس، دریافت و پرداخت هر گونه وجهی تحت هر عنوان توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی باید در چهارچوب قوانین موضوعه کشور باشد و هر گونه دریافت و پرداخت بر خلاف مفاد این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

همه مسئولین و مقامات ذیربط، مدیران، ذی‌حسابان و مدیران مالی حسب مورد مسئول اجرای این حکم هستند.

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر: