کد خبر: ۵۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
جکي واتلز
سي‌ان‌ان
فلوريدا در حالي که با طوفان «ايرما» دست و پنجه نرم مي‌کند که کارشناسان و تحليلگران، پيامدهاي اين طوفان بر چهارمين اقتصاد بزرگ ايالت متحده را سنگين ارزيابي کرده‌اند. اين طوفان در حالي به فلوريدا رسيده است که مقام‌هاي ايالتي آن را کشنده توصيف کرده و تاکيد کرده‌اند که اکنون ديگر براي ترک اين ايالت دير شده است. در زير به برخي جنبه‌هايي که طوفان ايرما بر اقتصاد فلوريدا تاثير گذاشته است، اشاره مي‌شود:
حمل و نقل هوايي- طوفان ايرما در حال حاضر به فرودگاه‌ها، مسيرهاي حمل و نقل هوايي و ساير زيرساخت‌هاي جزاير کارائيب آسيب‌هاي جدي وارد کرده است. .ميامي، اورلاندو و فوت لادرديل، دوازدهمين، سيزدهمين و بيست و يکمين فرودگاه‌هاي بزرگ در ايالان متحده‌امريکا هستند که در سال 2016 ميلادي، انتقال بيش از 115 ميليون مسافر از اين پايانه‌ها صورت گرفته است. اين طوفان باعث تعليق فعاليت فرودگاه‌هاي بخش‌هاي جنوبي و مرکزي فلوريدا شد و مسئولان اعلام کرده‌اند که هنوز معلوم نيست روند عادي فعاليت اين فرودگاه‌ها چه زماني از سر گرفته مي‌شود چرا که اين مساله بستگي به عوامل متعددي از جمله ميزان مقاومت سازه‌هاي فرودگاه در برابر طوفان و زمان بازگشت نيروي کار دارد.
کشاورزي- صعنت کشاورزي فلوريدا به ويژه در حوزه مرکبات طي سال‌هاي گذشته دچار چالش و آسيب جدي شده است و طوفان ايرما مي‌تواند شرايط را وخيم‌تر کند. در آستانه فصل برداشت محصول، طوفان ايرما باعث کنده شدن محصولات کشاورزي از درختان و آسيب ديدن درختان شده است. جالب اينجاست که از زمان آغاز طوفان ايرما، قيمت آب پرتقال در فلوريدا به طور چشمگيري افزايش يافته است.
انرژي- شرکت برق و انرژي ايالت فلوريدا هشدار داده است که طوفان ايرما مي‌تواند زندگي 9 ميليون نفر را تحت تاثير قرار دهد. در حال حاضر 35 هزار واحد مسکوني در ميامي‌به واسطه وزش بادهاي شديد و بارش باران، بدون برق هستند. برخي افراد در جنوب فلوريدا نيز ممکن است تا هفته‌ها بدون برق باقي بمانند.
گردشگري- طوفان ايرما، صنعت گردشگري ايالت فلوريدا که سواحل شناي و آفتابي آن عمدتا ميزبان شمار زيادي گردشگر است را تحت تاثير قرار داده است؛ گردشگراني که سالانه ميلياردها دلار به اقتصاد اين ايالت کمک مي‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار