کد خبر: ۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
موجودی بنزین یارانه ای ٤٠٠ توماتی درکارتهای هوشمند سوخت به محدوده نیم میلیارد لیتر رسیده و همچنان استفاده از این سهمیه دارای اعتبار است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: موجودی بنزین یارانه‌ای با نرخ ٤٠٠ تومان به ازای هر لیتر،٥٢٠ میلیون لیتر است که ٤٣٠ میلیون لیتر آن به خودروهای سواری و 90 میلیون لیتر مربوط به موتورسیکلتها است.

بر این اساس در ابتدای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سهمیه مصرف دو میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود داشت.

بنا به اعلام سید ناصر سجادی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکنون بیش از ٩٠ درصد خودروها بنزین یارانه ای موجود در کارتهای سوخت خود را مصرف کرده اند و نزدیک به ١٠ درصد آنها هنوز بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان را در کارتهای سوخت خود دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، همچنین تصریح کرد: ٨٥ درصد موتورسیکلتها سهمیه ٤٠٠ تومانی کارت سوخت خود را صفر کرده اند و ١٥ درصد آنها بنزین یارانه ای در کارت سوخت خود دارند.

بنا به آمار موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی درهفته سوم تیرماه امسال ١,٣ میلیارد لیتر بود که ١.١ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ٢٠٠ میلیون لیتر بقیه نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار