کد خبر: ۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان )وی.دی.ام.آ- VDMA( گفت: با حضور 46 شركت آلماني در نمايشگاه ايران پلاست محصولات و سرویس های نوآورانه خود را به نمایش می گذارند و به دنبال كسب جايگاه پيشين خود در بازار ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک ايران هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین، تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به دلایل متعدد نسبت به ایران پلاست دیدگاه مثبتی دارند. کاهش تحریم ها و گشایش بیشتر دروازه های تجارت ایران به خودی خود نقش موثری در افزایش میزان تجارت خارجی کنونی دارد. «تورستن کوهمان» در جمع اعضای انجمن سازندگان ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک آلمان در نشست خبری گفت: در نیمه نخست سال 2017 شرکت های آلمانی، به میزان 22 میلیون و 900 هزار یورو ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک را به ایران صادر کردند.
کوهمان گفت: صادرات چین به ایران نشان می دهد این بازار دارای کشش است .به گفته وی، چین در صدر کشورهای تامین کننده این نوع کالاهای مورد نیاز ایران قرار دارد و آلمان توانست با 14.1 درصد رشد و صادرات 20 میلیون یورویی در سال 2016 میلادی جایگاه دوم خود را حفظ کند. 
کوهمان گفت: در شرایط کنونی انتظار می رود بازار ایران آهسته اما به طور حتمی توسعه یابد و تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان نگاه خوشبینانه ای به آینده دارند.
وی تصریح کرد: کاهش تحریم ها و گشایش بیشتر دروازه های تجارت ایران نقش موثری در افزایش میزان تجارت خارجی کنونی دارد اما به نظر می رسد شرایط سیاسی همچنان دشوار باقی مانده است و با تسهیلات مالی ناکافی نیز روبرو هستيم 
کوهمان افزود: با همه این مسائل، تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان به دلایل متعدد برای شرکت در نمایشگاه ایران پلاست دیدگاه مثبتی دارند.
وی اعلام کرد در ایران پلاست نمایشگاه تجاری بین المللی لاستیک و پلاستیک 46 شرکت آلمانی محصولات و سرویس های نوآورانه خود را به نمایش می گذارند.  
مدیر انجمن سازندگان ماشین های صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان همچنین با بیان اینکه با سخنان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص ایران مخالفیم و از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می کنیم، تاکید کرد: یک کشور نمی تواند به صورت یکجانبه از پیمان برجام خارج شود.
رشد قدرتمند صادرات آلمان
در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، شرکت های آلمانی، ماشین آلات لاستیک و پلاستیک به ارزش ۲۲.۹ میلیون یورو به ایران صادر کردند. در ۶ ماهه نخست سال گذشته، که در طی آن تحریم ها علیه ایران کاهش یافت کل این مبلغ 9.3 میلیون یورو بود. بر این اساس صادرات آلمان در طول یک سال ۲.۵ برابر افزایش یافته است Thorsten Kuhmann مدیر انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک VDMA بیان میدارد که پیش بینی های بازار آزاد رشد بیشتری را نشان می دهد. با این وجود ما به مشکلات پیش رو واقف هستیم. به نظر می رسد که شرایط سیاسی همچنان دشوار باقی مانده و با تسهیلات مالی ناکافی نیز مواجه باشیم. صادرات چین به ایران نشان می دهد که بازار دارای پتانسیل است. در سال ۲۰۱۶ چین توانسته ۱۴۹ میلیون یورو ماشین آلات لاستیک و پلاستیک به ایران صادر کند که معادل ۱۵.۲ درصد افزایش سالانه می باشد، درنتیجه چین در راس کشورهای تامین کننده کالاهای مورد نیاز ایران قرار دارد. آلمان توانسته با ۱۴.۱ درصد رشد و صادرات ۲۰ میلیون یورو در کل سال ۲۰۱۶ جایگاه دوم خود را حفظ کند. در شرایط حال حاضر که انتظار می رود بازار ایران آهسته اما بطور حتم توسعه یابد، تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان نگاه خوشبینانه ای به آینده دارند.
نسل چهارم صنعت (  4.0  Industry)  و اقتصاد چرخشی در دستور کار
از سال ۲۰۱۵، انجمن سازندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان VDMA جلسه ای با عنوان «تشست مدیریتی ایران» را برای اعضای خود برگزار می کند. امسال حدود ۲۰ عضو VDMA در ایران پلاست پیش رو شرکت می کنند تا در مورد موضوعات آینده - نسل چهارم صنعت (  4.0  Industry)  و اقتصاد چرخشی - به بحث و تبادل نظر بپردازند. با توجه به نسل چهارم صنعت، انجمن پروژه های استاندارد سازی بیشتری را بر روی اینترفیس های دیجیتال و نیز تکمیل 77 EUROMAP به اجرا می رساند.
در راستای ایده پایداری «رقابت آبی» ( Blue Competence )  ، انجمن و اعضای آن مفهوم اقتصاد چرخشی را بکار گرفته و در نتیجه بر چرخه  مواد پلاستیکی تمرکز نموده است.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از دوم تا پنجم مهرماه در تهران برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: