کد خبر: ۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
در دومین برگزاری سرطان غرب آسیاwacc روشهای درمانی نوین پیشرفته بیماری سرطان با همکاری انجمن سرطان ایران و انجمن های تخصصی داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.

  دکتر فرهاد سمیعی  دبیر انجمن سرطان ایران گفت: درکنفرانس سرطان غرب آسیا 2017 امسال که در 9 تا 11 آذر که با میزبانی انجمن سرطان ایران و تمام نهادهای علمی و دانشگاهی و انجمن های تخصص از داخل و خارج کشور برگزار می شود ما مهمی از انکولوژی ، سرطان و درمان سرطان بحث خواهیم کرد.
وی افزود: غیر از موارد مهمی که در سرطان شناسی مطرح است، امسال در این کنفرانس مبحث جدیدی به نام روشهای نوین درمان سرطان مطرح خواهد شد که از جمله آن روش شیمی درمانی داخل صفاتی HIPEC می باشد.
HIPEC در درمان سرطان های منتشر داخل شکمی یا برخی از مراحل سرطان تخمدان کاربرد دارد. موضوع HIPEC با همکاری سخنرانان داخلی و خارجی و صاحبنظران به بحث گذاشته خواهد شد.
سمیعی عنوان کرد:دومین روش درمانی جدید که در این کنفرانس به آن  خواهیم پرداخت، درمان  با ذرات اتمی                   ( پروتون تراپی) است. این روش درمانی جزیی از رادیوتراپی یا پرتو درمانی تلقی می شود که متاسفانه در حال حاضر در ایران انجام نمی شود.
سومین روش درمانی نوین جراحی یا تخریب سلولهای سرطانی با استفاده از پرتو می باشد که در درمان سرطانهای مغز،نخاع، ریه و کبد کاربرد دارد.
 دبیر انجمن سرطان ایران گفت: در حال حاضر بیش از 270 مورد سرطان داریم که در بدن انسان کد گذاری شده است و همین مقدار سرطان در بدن انسان هر کدام میتواند در حالتها و موارد مختلف خود را نشان دهند بنابراین بیش از هزار مورد حالت مختلف سرطان در بدن انسان میتوان تصور کنیم . ما با استفاده از تخصص های مختلف تشخیصی و درمانی برخورد با این سرطانها در مراحل مختلف با تیم چند تخصصی ارتقا واضح داده ایم و در حال حاضر توموری مانند سرطان سینه، معده و روده که در 20 سال گذشته فقط از راه جراحی قابل درمان بود امروزه با همکاری سه الی چهار تخصص میتوانیم نتیجه بهتری در این سرطانها بگیریم.
وی در پایان افزود: سرطان بار سنگینی بر دوش بشری قرار داده و  علاوه بر اینکه سلامت انسانها را تهدید می کند هزینه و اضطراب هایی را بر کشورها و جوامع مختلف در سراسر جهان تحمیل کرده است و تنها با آگاهی دادن به جامعه از مسیر ایجاد بسترهای فرهنگی می توان در پیشگیری آن موفق بود.
گفتنی است: کنفرانس بین المللی سرطان غرب آسیا به مدت سه روز در روزهای 9 الی 11 آذرماه با هدف تبادل آخرین اطلاعات در مورد پیشگیری و درمان سرطان با محوریت پیشگیری، علوم پایه، مدیریت درمانگاه های سرطان و تشخیص اولیه در برنامه های مختلفی همچون پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی و سخنرانی های کلیدی از اساتید مطرح داخلی و خارجی آذر 96 در تهران برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: