به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پستبانک ایران: در این همایش که با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وی، رؤسای سازمانها و شرکتهای تابعه از جمله دکتر فرحی مدیرعامل این بانک و سایر میهمانان برگزار شد حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطابق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات کلیه دستگاههای دولتی موظفند درصورت درخواست مردم اطلاعات لازم را دراختیار آنان قرار دهند، مگر اینکه اطلاعات مورد نظر دارای طبقهبندی محرمانه باشد.
وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پیشتاز دستگاههای دولتی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات و ایجاد شفافیت باشد.
معاون وزیر ارشاد تشریح کرد: مطابق قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات کلیه دستگاههای دولتی موظفند درصورت درخواست مردم اطلاعات لازم را دراختیار آنان قرار دهند، مگر اینکه اطلاعات مورد نظر دارای طبقهبندی محرمانه انتظانی تاکید کرد: وزارت ارتباطات باید پیشتاز دستگاه های دولتی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات و ایجاد شفافیت باشد.
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: از اصلی ترین وظایف روابطعمومی ها اطلاع گیری، اطلاع یابی و انتشار اطلاعات است و شبکه های اجتماعی ظرفیتهای ارزش افزوده را درجامعه افزایش داده و ارتباطات اجتماعی را وسیع کرده است.
مافی بیان داشت: تحلیل محتوای شبکههای اجتماعی علی رغم وجود برخی اطلاعات غلط در این شبکه ها میتواند در طراحی برنامههای سازمانها مطابق افکار عمومی بسیار مؤثر باشد.
وی تصریح کرد: شبکههای اجتماعی محبوبترین کانال های خبری هستند و حجم تولید مطالب آنها بسیار بالاست.
همچنین دکتر محسنیانراد استاد برجسته علوم ارتباطات در ادامه چهارمین همایش روابط عمومی وزارت گفت: زمینه در ارتباطات بسیار با اهمیت است و روابط عمومی ها در ایران خیلی از رویدادهائی که مردم با چشم خود می بینند را تکذیب میکنند و این موضوع اعتماد مردم به اخبار سازمان را از بین می برد.
وی بیان داشت: دریافت و بررسی نظرات مردم در مورد سازمان زمانی مفید است که این نظرات در برنامهها و عملکرد سازمان تغییر ایجاد کند.
همچنین دکتر فرنقیزاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این همایش ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات و روابط عمومی در قرآن کریم گفت: هیچ سازمانی بدون روابط عمومی نمی تواند موفق باشد.
گفتنی است: در ادامه این همایش کارگاههای آموزشی "تکنیکهای علمی استفاده از شبکههای اجتماعی" و
"نقل تجربیات موفق در روابط عمومی" برگزار گردید.