کد خبر: ۵۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالی با امام‌جمعه بجنورد و نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالی، آیت‌الله یعقوبی - نماینده ولی‌فقیه در استان - در این دیدار بابیان اینکه عاشورا به ما درس کسب روزی حلال و چشم‌پوشی از مال حرام را داد، اظهار داشت: یکی از درس‌هایی که امام حسین (ع) به ما داد این بود که مال حرام انسان را در تشخیص حق دچار مشکل خواهد کرد لذا باید به جد از آن پرهیز کنیم.
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: خداوند در قرآن از رباخواری به‌عنوان جنگ با خدا یادکرده و این تنها مشکل اجتماعی است که در قرآن کریم با آن به‌شدت برخورد شده است.
آیت‌الله یعقوبی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد کشور با اقتصاد اسلامی فاصله دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهیم شد لذا تنها راه برون‌رفت از این مسئله اجرای صحیح بانکداری اسلامی است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تقدیر از اقدامات آموزشی بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری اسلامی، اظهار داشت: خرسندیم که پایه و اساس این بانک بر اساس قوانین اسلام شکل‌گرفته و مخلص‌ترین کارکنان در آن، مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
امام‌جمعه بجنورد گفت: بانک مهر اقتصاد در عرصه پیاده‌سازی بانکداری اسلامی پیشگام  و خط‌شکن عمل کرده است و شما ثابت کردید که می‌شود کار اقتصادی کرد اما به ربا آلوده نشد که این مایه مباهات است.
آیت‌الله یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشتند: از مدیران بانک مهر اقتصاد می‌خواهم، اکنون‌که به سمت بانکداری اسلامی و عملیات بانکی بدون ربا پیش رفته‌اید، این تجربیات را در اختیار دیگر مسئولان شبکه بانکی کشور نیز قرار دهید.
در ادامه، حسین اسلامی – رئیس اداره امور شعب استان - با ارائه گزارشی از اقدامات بانک در حوزه بانکداری اسلامی مانند آموزش احکام فقهی بانکداری بدون ربا، تهیه کتابچه عقود اسلامی به‌منظور آشنایی مشتریان با انواع عقود بانکی و بازنگری و اصلاح تمامی قراردادهای موجود، گفت: حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی با رعایت موازین شرعی ازجمله گام‌های مهم و مؤثر بانک مهر اقتصاد در راستای پیاده سازی بانکداری اسلامی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها و تولید کالاهای تولید داخل است.

نام:
ایمیل:
* نظر: