کد خبر: ۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران:
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: فعال کردن صندوق های زمین و مسکن برای تامین مالی و خروج از رکود حوزه مسکن کار بسیار ارزشمندی است که نیازمند روان تر و سریع تر کردن این صندوق ها در بورس است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمدحسن محتشم اظهار داشت: تسهیل نقدینگی و تامین منابع مالی یکی از راه های تحرک بازار مسکن است که مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
 
وی با بیان آنکه سیاست تامین مالی از طریق بانک ها هنوز اجرایی نشده است، ادامه داد: اجرایی شدن این سیاست می توان کمک موثری در رونق بازار مسکن باشد هرچند اثرات این طرح بر بازار یک مقدار زمانبر خواهد بود.
 
محتشم با بیان آنکه متاسفانه وعده های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن تاکنون اجرایی نشده است، افزود: یکی از دلایل این امر پیچیدگی های حاکم بر بخش اداری این وزارتخانه است که مشکلاتی را برای مردم بخصوص در مسکن مهر ایجاد کرده است.
 
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران اضافه کرد: پیچیدگی های اداری در این وزارتخانه سبب شده تا بسیاری از واحدهای مسکن مهر که آماده هستند تحویل متقاضیان نشوند در صورتی که این واحدها واگذار شوند بخشی از تقاضا از رده خارج شده و راحت تر می توان برای سایر اقشار برنامه ریزی کرد.
 
وی تصریح کرد: افزایش وام مسکن هم هرچند در جهت فعال کردن بازار لازم است اما کافی نیست.
 
این کارشناس حوزه مسکن خاطرنشان کرد: اگر وام 80 میلیون تومانی به تولید و سازندگان با قابلیت تبدیل به خریدار داده می شد، می توانستیم با ایجاد توازن در بازار ضمن افزایش عرضه، تقاضا را هم کاهش داد.
 
محتشم اظهار داشت: البته پرداخت این وام به تقاضا هم در رونق بازار موثر خواهد بود، هرچند مقداری اثر تورم زایی هم خواهد داشت و خیلی هم نمی تواند تولید و عرضه را افزایش دهد.
 
وی گفت: باید توجه داشت که در کنار رکود حاکم بر بازار مسکن با انباشت تقاضا هم مواجه هستیم که بنابراین اگردر جهت افزایش عرضه برنامه ریزی نداشته باشیم در آینده با افزایش قیمت بی رویه ای روبه رو خواهیم بود.
 
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران افزود: مطابق پیش بینی ها باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکن بسازیم اما متاسفانه وزارت راه و شهرسازی تاکنون برنامه مشخصی برای رسیدن به این شرایط و پیش بینی نشان نداده که این خود زنگ خطری برای افزایش قیمت مسکن در آینده خواهد بود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: