کد خبر: ۵۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
دماسنج تالار شیشه ای در کانال 86 هزار واحدی
معامله‌گران بورس تهران امروز معاملاتی معتدل و آرام را در حالی به نظاره نشستند که تقویت دلار در بازارهای جهانی و انتظار برای رشد کالایی‌ها باعث شد، تا معامله‌گران به گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها تکیه کند.
روشن شدن چراغ سبز در بورس تهران
معامله‌گران بورس تهران امروز معاملاتی معتدل و آرام را در حالی به نظاره نشستند که تقویت دلار در بازارهای جهانی و انتظار برای رشد کالایی‌ها باعث شد، تا معامله‌گران به گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها تکیه کند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 29 مهر ماه 96 با افزایش 662 واحدی روی رقم 86 هزار و 430 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 53 واحدی عدد 17 هزار و 556 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 746 واحدی به رقم  93 هزار و 580  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 651 واحدی به رقم  60 هزار و 182  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 474 واحدی عدد  190 هزار و 462  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 11 واحدی روی رقم 940 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ملی صنایع مس ایران و تاپیکو هر یک تا 22 واحد ، ایران خودرو تا 16 واحد و سایپا با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 263 واحد، پالایش نفت تهران با 65 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 62 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 186 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 661 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 593 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، قراردادهای اختیار خرید و فروش فولاد مبارکه اصفهان، اختیار فروش تبعی فولاد مبارکه، قند شیرین خراسان، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، صنایع فولاد آلیاژی یزد، سیمان لار سبزوار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نفت سپاهان، فولاد هرمزگان جنوب، تولید صنعتی درخشان تهران متوقف شدند.
به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که در معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، 10 میلیون سهم گسترش نفت پارسیان به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
97 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق با درآمد ثابت کمند، نیز به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان کد به کد شد.
در کارتن ایران نیز 8 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابجا شد و 5 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله امین یکم فردا به ارزش 500 میلیون تومان کد به کد شد.
همچنین امروز بیش از 174 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد سخاب به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان با معاملات کد به کد مواجه بود.
براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی با تقویت نسبی حجم معاملات سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها در کنار شرکت‌های پالایشی بود که تقویت قابل توجه دلار در بازارهای جهانی و انتظار برای افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات اساسی باعث شد، تا بازار سهام به این گروه تکیه کند.
بر این اساس امروز اغلب حقوقی‌ها در گروه فلزات اساسی، معدنی و پالایشی‌ها در حالی عرضه‌کننده بودند که کدهای حقیقی اغلب خریداران سهام را در این گروه‌های پیش‌رو شکل می‌داد.
در فرابورس ایران نیز با وجود گذشت 9 روز از عرضه اولیه آسیاسیر ارس اما این سهم امروز نیز با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی امروز در پایین‌ترین دامنه نوسان قیمتی و نزدیک به قیمت کشف شده خود در روز عرضه اولیه رسید.
در لیزینگ ایران و شرق نیز همین وضعیت حاکم بوده به طوری که این سهم عرضه اولیه‌ای پس از رشد قیمت‌ها تا حدود 227 تومان به ازای هر سهم، امروز در کف دامنه نوسان قیمتی و با فاصله کمتر از 30 تومانی نسبت به قیمت روز عرضه اولیه به کار خود پایان داد.
امروز بازار سهام بازاری پرتحرک و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای قبل بود که تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و به اصطلاح زیرخاکی ها در کانون توجه آن قرار داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: