کد خبر: ۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
پایتخت خلافت خودخوانده به ویرانه تبدیل شد؛
۴‌ماه درگیری شدید در شهر رقه در شمال سوریه به حدود ۴سال حضور داعش در این شهر پایان داد؛ شهری که داعش آن‌ را پایتخت خلافت ‌خودخوانده‌اش می‌نامید.
۴‌ماه درگیری شدید در شهر رقه در شمال سوریه به حدود ۴سال حضور داعش در این شهر پایان داد؛ شهری که داعش آن‌ را پایتخت خلافت ‌خودخوانده‌اش می‌نامید.

به گزارش تجارت آنلاین از فرارو؛ هفته گذشته نیروهای دمکراتیک سوریه (SDF)‌ که از نیروهای کرد و عرب مخالف دولت مرکزی تشکیل شده و از حمایت آمریکا برخوردارند، اعلام کردند که کنترل شهر را به‌طور کامل در دست گرفتند.

رقه نیز همچون بسیاری از دیگر شهرهای سوریه قربانی جنگ است؛ جنگی که ۶ سال است این کشور را به ویرانه‌ای بزرگ تبدیل کرده است. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ملل، جنگ سوریه تاکنون بیش ۴۰۰هزار کشته به جا گذاشته و همزمان به بزرگ‌ترین بحران انسانی آوارگان در جهان تبدیل شده است. بیش از نیمی از جمعیت ۲۲‌میلیونی سوریه اکنون از شهر و خانه ‌خود آواره شده‌اند.

رقه که در این سال‌ها از یک سو زیر چکمه‌های داعش قرار داشته و از سوی دیگر زیر حملات دولت سوریه، نیروهای کرد و نیروهای آمریکایی بوده اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است. از ۱۰‌ماه پیش بمباران مواضع داعش از سوی جنگنده‌های آمریکایی آغاز شد تا زمینه برای حمله نیروهای کرد فراهم شود. طی این مدت بیش از ۳هزار بمب بر سر این شهر ریخته شده است. مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از ساختمان‌های مسکونی رقه به‌طور کامل ویران شده‌اند. طبق اعلام منابع محلی، در این مدت بر اثر درگیری‌ها، حدود هزار نفر از مردم شهر رقه هم کشته شده‌اند. عده زیادی هم پیش از این و در دوره حکومت داعش قربانی این گروه تروریستی شده‌اند.


برچسب ها: تجارت ، تجارت آنلاین ، رقه ، عکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار