کد خبر: ۵۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مجتبي آزاديان
روزنامه‌نگار
mojtaba.azadiyan@gmail.com
سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب از 24 تا 27 مهر ماه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد.
در اين نمايشگاه کشورهاي چين و آلمان و ترکيه حضور پررنگ‌تري نسبت به ساير شرکت‌کنندگان داشتند. با توجه به توسعه صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب لزوم برگزاري همه ساله نمايشگاه‌هايي در قالب نمايشگاه بين‌المللي در خصوص معرفي توانمندي‌هاي کشورمان ضروري به نظر مي‌‌رسيد.
شرکت کنندگان در اين نمايشگاه از ۲۰ کشور از جمله ايتاليا، ترکيه، آلمان، آذربايجان، مجارستان، چين، فرانسه، اسپانيا، دانمارک، کره جنوبي، هندوستان، سوئيس، اتريش، انگلستان، سوئد، ژاپن، کانادا، بلژيک، ايسلند و جمهوري چک بودند و به گفته مسئولان برگزار کننده، نمايشگاه‌امسال نسبت به سال‌هاي گذشته از شور و حال بيشتري برخوردار بود و عطش هيات‌هاي مختلف خارجي به ويژه از آلمان، فرانسه، کره جنوبي و ترکيه بسيار مشهود بود.
صادرات کالا و تجهيزات فني و مهندسي، اشتغالزايي، ارزآوري، از اهداف اصلي سيزدهمين نمايشگاه صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب بود که‌امسال با توجه به بحث برجام و فضاي بين المللي موجود، با شرکت‌هاي مطرح جهاني که حضور جدي در نمايشگاه داشتند صحبت‌ها و گفتگوهاي مختلفي انجام شد و ديدگاه‌هاي آنان در خصوص حضور در نمايشگاه و بازار کار کشورمان در قالب سرمايه‌گذاري، صادرات، انتقال فناوري و همکاري‌هاي فني و علمي‌با شرکت‌هاي داخلي در رسانه‌ها منعکس شد. اما نکته جالب در اين خصوص عدم ورود سرمايه واقعي به کشورمان است، مساله‌اي که بدون شک به موضوع برجام و خروج احتمالي آمريکا از اين توافق بازمي‌گردد. توافق‌هاي انجام شده و تفاهمنامه‌هاي بين هيات‌هاي خارجي و شرکت‌هاي داخلي همگي در شکل‌هاي ريز و مبالغ پايين بود و تفاهمنامه‌هاي بزرگ همگي در قالب انتقال دانش و فناوري و انتقال تکنولوژي بود و عملا سرمايه‌اي را وارد کشورمان نمي‌کرد. واهمه اکثر شرکت‌ها به خاطر آبنده نامعلوم برجام و توافق هسته‌اي بود که موجب مي‌شود از ورود مستقيم سرمايه در حال حاضر به کشورمان خودداري کنند. امري که ستار محمودي سرپرست وزارت نيرو نيز به آن اشاره کرد و اظهار داشت: سعي ما بر اين است که بر سرمايه‌گذاري داخلي تمرکز کنيم و تلاش داريم سالانه 2 هزار ميليارد تومان سرمايه داخلي در صنعت آب و فاضلاب جذب کنيم.
در اين نمايشگاه انواع لوله و اتصالات پليمري و فلزي، اتوماسيون و سامانه‌هاي ابزار دقيق، تصفيه و فيلتراسيون، سامانه‌هاي آب‌شيرين‌کن، تجهيزات آزمايشگاهي، لوله و اتصالات و شيرآلات، سامانه‌هاي اندازه‌گيري و آخرين فناوري‌ها و توليدات و تجهيزات آب وفاضلاب در معرض نمايش عمومي‌قرار گرفت.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار