کد خبر: ۵۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
از بازگشت اسلام میانه‌رو به عربستان تا انگار نسل کشی در برمه
تجارت آنلاین: انکار پاکسازی قومی در میانمار، چین شی جینپینگ را همتراز مائو کرد، بازگشت عربستان به سمت اسلام میانه‌رو و مالیات شرکت های چندملیتی به 5.8 میلیارد پوند رسید از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز چهارشنبه دنیا هستند.
*انکار پاکسازی قومی در میانمار – نیویورک تایمز
مقامات میانمار و فعالان اپوزیسیون و رهبران بودایی نظری یکسان نسبت به اقلیت مسلمان روهینگا دارند و آنها را شهروندان میانمار نمی دانند برخی شبکه های اجتماعی در میانمار نیز این پیام را تکرار می کنند که مامورین بین المللی طرف اقلیت روهینگا را گرفتند .دولت میانمار هنوز جلوی ورود کمک های سازمان های بشردوستانه به این اقلیت را گرفته است. مقامات درپاسخ به اتهام آتش زدن یک روستای روهینگا به سازمان ملل تاکیید کردن این آتش سوزی کار اقلیت روهینگا بوده است. آمار زیادی از کشتار و تجاوز به اقلیت روهینگا توسط میانمار منتشر شده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*چین شی جینپینگ را همتراز مائو کرد – وال استریت ژورنال
حزب کمونیست چین شی جین پینگ را به بالاترین سطح قدرت رساند. حزب حاکم کمونیست چین اصلاحیه‌ای بر قانون اساسی این کشور تصویب کرد که طی آن نام شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و ایدئولوژی او تحت عنوان «عصر جدیدی از سوسیالیسم با مشخصه های ویژه» در اساسنامه حزب کمونیست ذکر می شود. هیچ رهبر دیگری بجز مائو تسه تونگ، تئوریسین مارکسیسم و بنیانگذار چین مدرن تاکنون این حق را نداشته که در زمان زنده بودنش نامش در اساسنامه حزب کمونیست ذکر شود.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*بازگشت عربستان به سمت اسلام میانه‌رو  - گاردین

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درگفتگو با گاردین اعلام کرد که این کشور به شدت محافظه کار در 30 سال گذشته  " عادی نبوده است". ولیعهد عربستان مدعی شد تا "اسلام میانه رو" را به کشور بازگرداند و خواستار حمایت جهانی برای تغییر افراطی گری به یک جامعه باز شد تا سرمایه گذاران را به خود جلب کند.  
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*مالیات شرکت های چندملیتی به 5.8 میلیارد پوند رسید– فایننشال تایمز
براساس تخمین ها مالیات شرکت های چندملیتی در خارج از آمریکا مانند گوگل افزایش یافته است. اما این شرکت ها معتقدند سیستم مالیات از مد افتاده و نامنصفانه است درحالیکه عدم پرداخت این مالیات ها باعث ضرر ده ها میلیارد دلار به کشورهای درحال توسعه خواهد بود.
 مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار