کد خبر: ۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
وزیر نیرو:
حمید چیت‌چیان از اجرای طرح تولید همزمان آب و برق (تهاب) توسط این وزارتخانه خبر داد و افزود: طرح تهاب به‌ عنوان یکی از ۹ طرح وزارت نیرو به دولت پیشنهاد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم، پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا برای نخستین‌بار در کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و بالا بردن بازده نیروگاه‌های گازی، به‌ظرفیت 50 مگاوات برق و 18 هزار مترمکعب آب شیرین با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شد.

پروژه تولید همزمان برق و آب قشم مپنا در زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در شمال جزیره قشم و به فاصله 650 متر از دریا اجرا شده است.

در آیین آغاز بهره‌برداری از این پروژه، وزیر نیرو اظهار داشت: فعالان این صنعت باید بیش از پیش تلاش کنند تا نقاط ضعف صنعت آب و برق جبران شود.

وی گفت: هرچند که قریب به اتفاق مردم در سطح کشور و نیز در سطح استان هرمزگان از نعمت برق برخوردارند، با این حال ما و همکاران‌مان تلاش خواهیم کرد تا به مابقی روستاهایی که از نعمت برق محروم هستند، به سرعت برق‌رسانی کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:به کمک شرکت مپنا طرح تولید همزمان آب و برق، (تهاب) ایجاد شده و پروژه تولید همزمان آب و برق مپنا در قشم یکی از نیازهای اصلی چنین استان‌هایی که دچار کم آبی هستند و یا منابع آب شیرین‌شان محدود است را تامین کنیم.

وی افزود: ما از موقعیت هم‌جواری دریا باید استفاده کنیم تا در نوار یکصد کیلومتری خلیج فارس و دریای عمان آب موردنیاز مردم را به همراه برق تامین کنیم که اگر این مهم اجرایی شود، در این صورت دو پایه مهم و اصلی توسعه یعنی آب و برق در استان هرمزگان و دیگر استان‌های هم‌جوار تامین خواهد شد و فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی رشد خواهد کرد.

چیت‌چیان تصریح کرد: طرح تهاب به‌عنوان یکی از 9 طرح از طرف وزارت نیرو به دولت پیشنهاد شده است و امیدوار هستیم که به‌زودی عملیاتی شود.

وزیر نیرو گفت: گروه مپنا افزون‌بر پروژه تولید همزمان برق و آب قشم، دو واحد نیروگاه گنو را در روز جاری به بهره‌برداری رسانده است و همچنین نیروگاه قشم به‌ظرفیت 500 مگاوات و نیز بخش بخار نیروگاه گنو به‌ظرفیت 350 مگاوات را در دست اجرا دارد که با عملیاتی شدن این پروژه‌ها با همراهی برق منطقه‌ای استان هرمزگان، برای توسعه صنعت و جذب جمعیت به این منطقه نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، آب ، برق ، وزیر نیرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار