کد خبر: ۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
اسداله جولايي رئيس ستاد مردمي ديه کشور در دومين همايش کارکنان و کارشناسان شعب صندوق ضمن تشکر و قدرداني از فعاليت مثبت و مثمر ثمر صندوق در جهت رسيدگي به زيان ديدگان و فراهم کردن مقدمات آزادي زندانيان حوادث رانندگي ابراز داشت: متاسفانه در 10 سال گذشته 211 هزار نفر در تصادفات جان باختند که 55 هزار نفر از آنها را موتورسيکلت سواران تشکيل مي دهند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي صندوق تامين خسارتهاي بدني: وي با تاکيد بر لزوم تلاش و حرکت براي رفع مشکلات جامعه افزود: بايد در اين زمينه، آموزش و فرهنگ سازي را اصل قرار دهيم و از همه مهمتر رفع دغدغه مقام معظم رهبري است که بايد مد نظر قرار بگيرد.
جولايي با اشاره به محاسن و برکات قانون جديد شخص ثالث گفت: اين قانون با تلاش بسيار زياد تدوين شد و با راي بسيار بالايي هم به تصويب مجلس رسيد و از اين بابت بايد از همه دست اندرکاران از جمله نمايندگان مجلس، شوراي نگهبان، آقاي دکتر همتي و آقاي دکتر جباري تشکر کنيم.
سيد اسدالله جولايي با اشاره به رشد 38 درصدي آزادي‌هاي اين نهاد حمايتي افزود:  به اعتبار 313 جشن گلريزان ويژه ماه رمضان و کمک‌هاي نوعدوستانه خيرين در نيمه نخست سال‌جاري پنج هزار و 303 زنداني جرايم غيرعمد و غيرکلاهبرداري با مبلغ بدهي 4 هزار ميليارد و 172 ميليون ريالي از بند حبس رهايي يافتند که در روند آزادي اين بدهکاران مالي و ديه رقمي معادل 164 ميليارد تومان از سوي اولياءدم و طلبکاران خصوصي گذشت رضايتمندانه شده است. (گذشت 39 درصدي از مجموع بدهي)
مديرعامل ستاد ديه کشور اظهار کرد خراسان‌رضوي با 575 مورد بيشترين تعداد آزادي را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدي گيلان با 491 محکوم، تهران با 405 محبوس و استان‌هاي فارس و اصفهان نيز هر کدام با فراهم آوردن زمينه استخلاص 360 آزادي در صدر اين فهرست قرار دارند.
وي در تفکيک جرايم افراد استخلاص يافته گفت: 411 مددجو بابت ناتواني در پرداخت ديه ناشي از حوادث کارگاهي و رانندگي، 3466 زنداني به دليل بدهي‌هاي مالي و 1427 مرد ايراني نيز با عنوان عدم استطاعت مالي در پرداخت مهريه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاري حبس نجات يافتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: