کد خبر: ۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا از خرید ۲ فروند بوئینگ MD با ظرفیت ۳۵۰ صندلی پرواز خبر داد و گفت: جلساتی با حضور سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ‌های خدماتی در حال انجام است تا به رقابت سالم‌تر و سرویس بهتر دست یابیم.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛مهدی عبدالله‌بیانه اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آتا با هدف پوشش پروازهای شمال شرق کشور، فرودگاه‌های تبریز، ارومیه و تا حدی اردبیل با محوریت فرودگاه تبریز از سال 82 آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی و تبریز مناطقی صنعتی هستند، افزود: در‌ راستای تسهیل تردد صنعت‌گران و تجار به پایتخت این شرکت هواپیمایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد تا افراد مجبور به تردد زمینی نباشند.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا ادامه داد:‌‌ در زمستان سال 87 مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی آتا صادر شد که در آن زمان محدود بود اما به تدریج توسعه یافت.

برنامه‌ریزی‌ راه‌اندازی پرواز مشهد-دمام‌

وی با بیان اینکه حمل و نقل به توسعه اقتصادی می‌انجامد، اظهار داشت: از اهداف ما تقویت پروازهای ارومیه، تبریز و اردبیل است، البته پروازهای خود را به استان فارس افزایش داده و سه پرواز در روز به شیراز داریم.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا با اشاره به اینکه پیگیری راه‌اندازی پروازهای مشهد- دمام هستیم، افزود:‌ روزانه 3 تا 5 پرواز در مسیر تهران- مشهد و بالعکس راه‌اندازی کرده‌ایم ‌ضمن آنکه مسیر مشهد - کویت هم دایر شده است.

عبدالله‌بیانه با بیان اینکه هفته‌ای دو پرواز مشهد - بحرین و بالعکس داریم، گفت: به تازگی مجوز پرواز مشهد - باکو را اخذ کرده‌ایم ضمن آنکه پرواز تبریز - استانبول را انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین پرواز تهران- تفلیس توسط این ایرلاین انجام می‌شد که به دلیل موضوع گذرنامه گرجستان شرایط سخت شده و موجب عدم استقبال ایرانی‌ها از این کشور شد.

‌عبدالله‌بیانه درباره ناوگان این شرکت هواپیمایی بیان کرد: ‌‌9 فروند هواپیمای ملکی شامل 6 فروند بوئینگ MD83 و سه فروند ایرباس 320 داریم.

وی درباره بروز تأخیرات پروازی و برنامه‌ریزی برای کاهش تأخیرات بیان کرد: بسته به زمان تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیماها، معمولاً سه فروند آن زمین‌گیر است، بنابر‌این پنج فروند هواپیمای فعال داریم و یک فروند هواپیمای بک‌آپ (جایگزین) در نظر گرفته‌ایم تا اگر مشکل فنی برای یکی از هواپیماهای فعال رخ داد، هواپیمای جایگزین فعال شود.

خرید دو فروند بوئینگ MD83/ افزایش 320 صندلی در ناوگان هوایی کشور

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا اظهار داشت: به تازگی دو فروند بوئینگ MD83 خریداری کرده‌ایم که با ورود آنها، 320 صندلی پرواز به ناوگان هوایی کشور افزوده می‌شود.

عبدالله‌بیانه یادآور شد: هم اکنون در حال پیگیری مسائل بیمه‌ای این هواپیماها  هستیم.

انجام روزانه 38 پرواز/ برنامه‌ریزی براش رشد 15 درصدی جابه‌جایی مسافر

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار مسافر توسط آتا در مسیرهای داخلی جابه‌جا شد، گفت: در سال 92 رتبه چهارم ایرلاین‌های کشور را از نظر جابه‌جایی مسافر‌ اخذ کردیم.

عبدالله‌بیانه با بیان اینکه روزانه 38 پرواز توسط این ایرلاین انجام می‌شود، اضافه کرد: روزانه 2 هزار مسافر‌ در مسیر تهران-تبریز و بالعکس جابه‌جا می‌کنیم.

وی درباره میزان جابه‌جایی مسافر در سال جاری اظهار داشت: از ژانویه تا اکتبر 2014، تعداد 857 هزار مسافر توسط این ایرلاین جابه‌جا شد ضمن آنکه 500 هزار نفر مسافر در قالب تور جابه‌جا کردیم و جمعاً یک میلیون و 400 هزار مسافر در این مدت جابه‌جا شدند.

عبدالله‌بیانه با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت این ایرلاین در اختیار تور است، گفت:‌ زیرساخت انجام پروازهای برنامه‌ای در این ایرلاین فراهم شده است، امسال تلاش می‌کنیم رشد 15 درصد در جابه‌جایی مسافران داشته باشیم.

درخواست کمپانی‌های خارجی برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای ایران‌

وی درباره نحوه تعمیر و نگهداری هواپیماها بیان کرد:‌ در راستای ارائه خدمات فرودگاهی با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای اجرای فعالیت‌های هندلینگ قرارداد منعقد کرده‌ایم.

عبدالله‌بیانه افزود:‌ پیش از این برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای خود با یکی از کمپانی‌های سوئدی همکاری داشتیم اما به خاطر پاره‌ای از مشکلات این همکاری قطع شده و هواپیماها را ثبت ایران کردیم.

وی گفت: اظهار داشت: در بخش تعمیر و نگهداری ‌‌لایسنس (مجوز) تعمیراتی چک A ‌را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده‌ایم، البته برای چک‌های بالاتر با شرکت‌های خارجی و در داخل با شرکت فارس‌کو قرارداد داریم.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا ادامه داد: پس از مذاکرات 1+5 بود که یک هواپیمای خود را برای انجام چک فنی به ایتالیا فرستادیم.

وی افزود: به تازگی قراردادی با شرکت اوکراینی منعقد کردیم تا چک سنگین هواپیماهای خود را توسط آنها انجام دهیم که چند روز پیش یکی از هواپیماهای ما به این کشور اعزام شد.

عبدالله‌بیانه درباره تأثیر برخی از مذاکرات در کاهش تحریم‌ها اظهار داشت: قطعاً بازار ایران برای کمپانی‌هایی نظیر بوئینگ و ایرباس سودآور است و آنها خود دنبال ارتقای همکاری با ما هستند حتی پس از مذاکرات، شرکت‌های خارجی زیادی آمادگی خود را برای همکاری با ما‌ اعلام کردند، یک شرکت ایتالیایی به ما اعلام کرد که حاضر است چک C هواپیماهای ما را 15 روزه انجام داده و قطعات را خود تامین کند اما به هر حال مذاکرات فعلاً چندان تاثیرگذار نبوده است.

بررسی نرخ‌های خدمات پرواز‌های مسافری/ اهدا‌ف متنوع‌سازی‌ محقق نشده است

وی درباره افزایش کیفیت خدمات در متنوع‌سازی و پس از آن آزادسازی نرخ‌ها، توضیح داد:‌ 70 درصد هزینه ایرلاین‌ها ارزی است و با افزایش نرخ ارز، هزینه شرکت‌ها نیز افزایش یافته است.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا ادامه داد: پس از اجرای قانون متنوع‌سازی قیمت‌های بلیت هواپیما به دستور سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ‌هایی را با طیف‌ 15 درصد افزایش و کاهش مشخص کرده و به سازمان اعلام کردیم.

عبدالله‌بیانه ادامه داد:‌ قطعاً در بازار رقابتی کاهش تأخیرات و افزایش کیفیت خدمات مؤثر است اما معتقدیم هنوز اهداف متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت کاملاً محقق نشده است.

وی اظهار داشت:‌ در حال حاضر جلساتی با حضور سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ‌های خدماتی در حال انجام است تا به رقابت سالم‌تر و سرویس بهتر دست یابیم.

رایزنی با شرکت فرودگاه‌های کشور برای ساخت آشیانه در فرودگاه تبریز‌

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا با بیان اینکه بدهی چندانی به شرکت فرودگاه‌های کشور نداریم، اظهار داشت: به تازگی مذاکراتی با شرکت فرودگاه‌های کشور داشته‌ایم تا آشیانه‌ای در فرودگاه تبریز به مساحت 16 هزار متر مربع ساخته شود تا هواپیماها راحت‌تر چک شوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدارترین عناوین